ΟΔΗΓΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΡΟΥΛΕΜΑΝ ΤΙΜΟΝΙΟΥ CB400SF

Ξεκίνησε από trip238, Μάρτιος 08, 2013, 04:49:59 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

trip238

Παράθεση από: kodou στις Οκτωβρίου 09, 2013, 04:41:27 ΜΜ
Καλησπερα σε ολους!! Μια απορια εχω.. Πριν καποιο διαστημα αλλαξα τα ρουλεμαν σε μηχανικο. Αφου εχω κανει αρκετα χλμ απο τοτε, εχει αρχισει να ακουγεται ενα "τακ" αν πεσω σε λακουβα ή φρεναρω αποτομα... Φανταζομαι οτι εχει πατησει στη φωλια και εχει αφησει καποιο τζογο. Πως μπορω να το σφιξω μονος μου;;

Καλησπερα φιλε μου. Ακολουθας τη διαδικασια παραπανω απλα οταν φτασεις στα παξιμαδια του λαιμου λυνεις μονο το ενα και σφιγγεις το αλλο. Καλο ειναι να αφησεις τα καλαμια πανω ωστε να μπορεσεις να τσεκαρεις επι τοπου για τζογο ωστε να ξερεις αν θα σφιξεις κι αλλο ή οχι. Με λιγα λογια, λυνεις φαναρι, οργανα, τιμονι, και τιμονοπλακα.

kodou

Ευχαριστω πολυ για την απαντηση! Δεν εχω ξαναλυσει τιμονοπλακα και δεν ηξερα τι θα βρω απο κατω!! :o Φανταζομαι το σφιξιμο οπως ειπες ειναι θεμα τζογου οποτε σιγα σιγα..!

superfour

Πρέπει να έχεις δύο γαντζόκλειδα ανά χείρας για να σφίξεις τα εν λόγω ρουλεμάν. Δυστυχώς δεν θυμάμαι τα νούμερά τους απ' έξω. Δεν είναι πολύ ακριβά και θα τα χρειαστείς και στο μέλλον - μία χαλάρωση θα την βιώνεις κάθε ν αριθμό χιλιομέτρων.

klab

Την πήγα στον μάστορα πριν 1 εβδομάδα για να σφίξει το δικό μου ρουλεμάν και δεν μπήκε σε τόση φασαρία ούτε έλυσε τίποτα.
Χαλάρωσε το κεντρικό παξιμάδι και μετά πήρε ένα εργαλείο σαν λάμα, το έβαλε στο κενό ανάμεσα στην τιμονόπλακα με τον λαιμό και δίνοντας απαλά χτυπήματα το έσφιξε.

superfour

Προφανώς είχε κάποια πολύ λεπτά (δηλαδή λεπτότερα των συνηθισμένων του εμπορίου) γαντζόκλειδα. Πάντως, τα παξιμάδια είναι δύο, ένα αυτό που σφίγγει τα ρουλεμάν και ένα που το σφίγγεις κόντρα πάνω στο πρώτο, για να μην ξεσφίξει, οπότε αν τον είδες να σφίγγει μόνο με ένα κλειδί θα πρέπει να περιμένεις και κάποια χαλάρωση ξανά μετά από συντομότερο του κανονικού χρόνου.

kodou

Υπαρχει περιπτωση να κανουν τα γατζοκλειδα που ρυθμιζεις τις αναρτησεις;;

superfour

Νομίζω πως όχι, αλλά μια δοκιμή θα σε πείσει. Απλά θα το βάλεις και θα δεις αν γαντζώνει καλά στα δόντια του παξιμαδιού.

stam

Ρώτησα και σε επίσημο διανομέα SKF και μου είπε οτι το πάνω ρουλμάν (32005/26) δεν βγαίνει με τσιμούχα. Βρήκα αυτές http://shop.marksman-ind.com/33-1001-seal-for-taper-roller-bearings-47mm-od-2962-p.asp αλλά βγαίνουν ακριβές με τα μεταφορικά. Στην HONDA που ρώτησα μου έδινε την μαμά τσιμούχα οπότε δεν την πήρα.

stam

Επιτέλους τα άλλαξα και εγώ τα ρουλμαν. Ούτε και εγώ δεν την έβαλα την πάνω τσιμούχα γιατι ενοχλούσε στο στρίψιμο. Πιστεύω οτι η λύση θα ήταν να μπει μια ροδέλα μεταξύ του πάνω κωνικού ρουλμαν και της τσιμούχας ώστε να της δώσει λίγο ύψος για να μην ακουμπάει. Τώρα που έχω την τσιμούχα στα χέρια μου θα το ψάξω να δώ πως μπορεί να γίνει.

souperdooper

Να ριξω και γω την αναφορα μου πριν κλεισει 2ετια..χε χε

Το λοιπον, τα ρουλεμαν του λαιμου αλλαχτηκαν (απο τον Ιουνιο του '13) , αλλα με παρα πολυ ιδρωτα..

Το προβλημα ηταν να βγουν οι ραγες απο το λαιμο του σκελετου γιατι τα μαμα ρουλεμαν ηταν μπιλιες ενω τα καινουγια κωνικα.

Μου πηρε ωρες μονο για να τις βγαλω και απειρες πατεντες. Αλλα τελικα ο Μαγκαιβερ νικησε.. χαχα!

http://s1193.photobucket.com/user/souperdooper1/steering%20race%20removal/story

Το προβλημα ηταν συγκεκριμενα η κατω ραγα γιατι ηταν χωνευτη μεσα στο λαιμο. Δλδ Απο πανω δε μπορουσε να πιασει καλεμι/κατσαβιδι οτιδηποτε στη ραγα για να χτυπηθει και να κατεβει προς τα κατω. Επισης επειδη ο λαιμος ειναι μακρυς και στενος οτιδηποτε αρκετα χοντρο για να μη στραβωσει απλα δεν επιανε λογω παχους.
Υπαρχει ειδικο εργαλειο για αυτη τη δουλεια που εκανε 40 λιρες (50 ευρωπουλα) και ηταν αμαρτια..

Τελικα με ενα κομματι λαμα απο ενα ψαλιδι που εσπασα και καταφερα να το σφηνωσω αναμεσα στη ραγα και το σκαλοπατι που εκανε ο λαιμος εσωτερικα για να την υποδεχτει, δημιουργησα πιασιμο για να τη τραβηξω εξω απο τη κατω μερια του λαιμου. Για αυτη τη δουλεια ευτυχως ειχα ενα εργαλειο για να σπαει αλυσιδα

http://www.ebay.co.uk/itm/Universal-Motorcycle-Auto-ATV-Drive-Cam-Chain-Cutter-Breaker-Riveting-Rivet-Tool-/281509407127?pt=Motors_Automotive_Tools&hash=item418b44a997

(μη ψαρωνετε δεν το χρησιμοποιησα ακομα χαχα)


..οποτε με τη μια μερια πιασμενη στη λαμα, και την αλλη στην ακρη του λαιμου, σιγα σιγα βιδωνα μια απο τη μια με ρια και μια απο την αλλη,
και μετα απο πολλα μπινελεκια, τσιγαρα, κουτουλιες και ολα τα συναφη σε αφθονια, τα καταφερα!!

Οποτε αν θελετε να κανετε παρομοια δουλεια η παρτε το εργαλειο, που ειναι αυτο

http://www.ebay.co.uk/itm/Sealey-Motorcycle-Steering-Stem-Bearing-Race-Removal-Tool-MS040-/141388427823?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item20eb68322f

η αυτο

http://www.ebay.co.uk/itm/Steering-Bearing-Race-Remover-Tool-Park-Tool-RT-1-/331395202884?pt=Apparel_Merchandise&hash=item4d28b17f44

και μαλιστα εχει πεσει και η τιμη του πολυ,

η απλα πηγαινετε σε ενα μαστορα να τελειωνετε.

Η τοποθετηση παντως ηταν παιχνιδακι.

Η κατω ραγα μπηκε σε 3 λεπτα και η πανω σε αλλα 3.
Τα κατω ρουλεμαν σε 23 γιατι πηγα σε ματορα με πρεσσα (και σας συμβουλευω το ιδιο) και μου την εβαλε τσαμπα. Να ναι καλα ο ανθρωπος.
Τα πανω ρουλεμαν επισης δεν ηταν προβλημα.

Η αληθεια ειναι οτι με 20000χμ στη μηχανη τα μαμισια ρουλεμαν ηταν σαν καινουργια και δε χρειαζοταν να τα αλλαξω αλλα
μια και εκανα τη δουλεια με το πιρουνι (αλλαγη ελατηρια βαψιματα κλπ) και η μηχανη εχει τα χρονακια της ειπα να τα αλλαξω και αυθτα να τελιωνουμε.
Οποτε διαφορα δεν ειδα σε κατι αλλα εχω το κεφαλι μου ησυχο.

Τελος κατι που παρελειψα να πω, πριν μπον τα ρουλεμαν θελουν πολυ μα πολυ γρασαρισμα. Βουτηγμα στο γρασσο κυριολεκτικα και επιφανειακο σκουπισμα  χοντρο χοντρο πριν μπουν.

:)








"Cybille" CB 400 SF '93 κοκκινoμαλλα..

souperdooper

Σημειωση 2
Τα ρουλεμαν τα ειχα παρει απο το ebay ηταν koyo και ηρθαν με τσιμουχα. Δυστηχως το ebay  δε καραταει ιστορικο πανω απο τρις μηνες οποτε δεν εχω περισσοτερες πληροφοριες αλλα το σημαντικο ειναι οτι υπαρχουν τσιμουχες οποτε με μια ερωτηση στο καθε πωλητη θα βγει ακρη.
"Cybille" CB 400 SF '93 κοκκινoμαλλα..

zentakias

παραγγειλα απο ebay ρουλεμαν που ελεγε σετ πανω κατω με τσιμουχες για nc31 και μου εστειλε διαφορετικες διαστασεις...
τωρα επικοινωνισα για να τα επιστρεψω και να μου στειλει τα σωστα.


απο αυτον τα παραγγειλα http://www.ebay.co.uk/itm/NTN-Steering-Head-Bearings-Seals-Honda-CB-400-Superfour-NC31-CB400-91-98-/321320660095?ssPageName=ADME:X:RRIRTB:GB:3160

οποτε προσεχτε.

zentakias

Eνημερωση σχετικα με την περιπτωση μου
Μετα τις σχετικες κουβέντες με τον πωλητη, τελικα μου ειπε να κρατησω αυτα τα λαθος που παρελαβα και οτι θα στειλει δωρεαν τα σωστά. Τα εστειλε στις 24/11 και πριν 2 μερες παρελαβα το σωστό σετ ΝΤΝ με τις διαστάσεις που δινει ο stam στο παρακατω μηνυμα, μαζι με τσιμουχες.

Παράθεση από: stam στις Οκτωβρίου 09, 2013, 07:25:49 ΜΜ
Τα ρουλμάν τα έχω αγοράσει, για την πάνω τσιμούχα ενδιαφέρομαι. Πάντως αυτά από το CBR ταιριάζουν έχουν τις ίδιες διαστάσεις 32005/26 (d=26mm, D=47mm,T=15mm) και 32006 (d=30mm, D=55mm,T=17mm)

Τωρα για την αλλαγη των παλιων, μαλλον σε μαστορα θα το παω γιατι δεν το 'χω τοσο καλα οσο ο Αγγελος.