Κατανάλωση...

Ξεκίνησε από eteroklitos, Απριλίου 20, 2009, 03:34:45 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

eteroklitos

Λοιπόν, κύριοι...

Λίγο πρίν την επιστροφή μου στη συμπρωτεύουσα από τις πασχαλινές διακοπές (Αλωνάκια κοζάνης) η ευφυία μου χτύπησε κόκκινα και σκέφτηκα :
"Κάτσε, ρε... 3 χρόνια την έχω κι ακόμα δεν είμαι σίγουρος για την κατανάλωσή της (cb400 sf Big 1 Μοντ. 92,  a.k.a Αστραχάν)
Μήπως να την μετρήσω τώρα με ΣΤΟΙΧΕΙΑ και ουχί με πρόχειρες διαιρέσεις και τσομπανιλίκια??"

Οι συνθήκες ήταν τέλειες μιας και επέστρεφα κυριακή του πάσχα μεσημέρι(άρα δρόμοι άδειοι..ΕΛΑΧΙΣΤΕΣ αυξομειώσεις στο γκάζι) και επιπλέον είχα υποσχεθεί στην αξιότιμη μητέρα να μην τρέχω.

Το "πείραμα" έγινε ώς εξής. Γέμισα, ταξίδεψα και στη θεσσαλονίκη ξαναγέμισα για να δώ τί έκαψα (απλό...) και με τις παρακάτω συνθήκες

Βάρος ............................~85 κιλά (μόνο εγώ δλδ)
ταχύτητα στο κιβώτιο....5η
σ.α.λ. .............................6.500 με 7.000 (Αυστηρά)
Ταχύτητα.......................105 με 115 χλμ/ω
καύσιμο..........................BP Ultimate
θερμοκρασία αέρος........δροσούλα

και ιδού τα αποτελέσματα
Διανυθείσα (ρε δώστε μου το νόμπελ γλώσσοαποτέτοιας...) απόσταση..135,7 χλμ
καταναλωθέντα λίτρα καυσίμου..............................................................8,57 λίτρα

Άρα κύριοι...
Το σιμπι μας ΜΠΟΡΕΙ να κάνει 15,8343 χλμ/λίτρο βενζίνης (6,3171λίτρα/100 χλμ)
και.........κρατηθείτε...............285,017 χλμ

Με ρυθμούς πόλης μετα βίας ξεπερνάω τα 200 χλμ/ντεπόζιτο και οι ανωτέρω αριθμοί μου φάνηκαν υπερβολικά καλοί γι αυτό  τους έχω επαληθεύσει αρκετές φορες.

Δεδομένου οτι το δικό μου σιμπι έχει και ένα θεματάκι με την εξάτμιση(σπασμένη), τα καρμπυρατερ (δεν τα έχω καθαρίσει-ρυθμίσει ποτέ) και δεν ξέρω κατα πόσο αυτό επηρρεάζει την αναπνοή-απόδοση του κινητήρα καθώς επίσης δεν είμαι σίγουρος αν  το φάσμα των στροφών που χρησιμοποίησα είναι το ιδανικό από πλευράς κατανάλωσης ΙΣΩΣ να μπορεί να επιτευχθούν και καλύτερες καταναλώσεις

Συμπέρασμα: Το σιμπί μπορεί. Εμείς φταίμε που μας τρώει το δεξί κουλάδι μας...
born naked, ride naked
(and the brains at the kaggela naoum)

egm

Παράθεση από: eteroklitos στις Απριλίου 20, 2009, 03:34:45 ΠΜ



Συμπέρασμα: Το σιμπί μπορεί. Εμείς φταίμε που μας τρώει το δεξί κουλάδι μας...




Αυτό είναι το μόνο σίγουρο. Στο κάπο που είχα, μέσα στο Ηράκλειο έκαιγα "μάνα μου''............άντερα. έφτασα μέχρι και 9.5 λίτρα στα εκατό.

Όταν το έβγαζα βόλτα εκτός, με χαλαρές μέχρι 120, έπεφτα στα 7 -7.5, και όταν το πήγα Αθήνα - Θεσσ/κη, ( την μία και μοναδική φορά που με αυτό ανέβηκα επάνω εκεί), έφτασα να δώ και 6 λιτράκια. Τα ίδια με τη Νταίζη.
Στην πόλη στα 210 χιλιόμετρα ήθελα γέμισμα, ( 7.5 λίτρα/100χλμ.) Έξω έπεφτα στα 6. Και απο 140 και πάνω ...... :yelrotflmao: :yelrotflmao:
στα 170χλμ, γύρναγα ρεζέρβα....ΟΥΙΙΙΙΙΙΙ :yoohoo:
Τα πάντα γίνονται. Αρκεί να βρείς τον τρόπο......

NikosCB

Με το CB ειχα αυτονομια 250 χλμ, μετα γεμιζα για λογους αφαλειας που σημαινει πως ειχε και αλλο! Αχ...πανε τωρα αυτες οι καταναλωσεις....  :D
Hey!Hey!My!My!Rock 'n' Roll will never die!!!

Enigma

Νικολακιμ ...και εσυ τωρα τα 250 χλμ ...με 250 ευρο τα βγαζεις απαπα...αλλα ειναι και πως ...
Μια ερωτησης ....

συμφωνα με αυτες τις συνθηκες ...

Βάρος ............................~85 κιλά (μόνο εγώ δλδ)
ταχύτητα στο κιβώτιο....5η
σ.α.λ. .............................6.500 με 7.000 (Αυστηρά)
Ταχύτητα.......................105 με 115 χλμ/ω
καύσιμο..........................BP Ultimate
θερμοκρασία αέρος........δροσούλα

Βασικα 2 ερωτησεις ...
1 ....αντι για ultimate ξανα κανε (οταν μπορεσεις) το ιδιο με απλη ...να δουμε τελικα ΑΝ υπαρχει διαφωρα οπως λενε οι μπετζιναδες οτι και καλα καιει ποιο λιγο ..
2ερη ερωτησης ....ΝΑ ΒΑΛΕΙΣ 6η δοκιμασες ? ;D

akaposto

ξεκινώ και καταθέτω άποψη.Μ@λ@κι@ να βάζεις ultimate,κατοστάρες και τα ρέστα στο cb.
Αυτά είναι για κάτι γκέικες τσαγιέρες,που σου δίνουν τα πυράκια στο χέρι.
(συν ότι δεν έχει νόημα να καίς καταστάρα βενζίνη,αν δεν ρυθμίζεις τουλάχιστον 2 φορές τον χρόνο carbs-κατ'εμέ πάντα)
Εξ'άλλου μην ξεχνάμε ότι το εργαλείο,το έφτιαξε ο μπαμπάς του να καίει σούπερ.

Το θέμα απόδοσης,αν θεωρήσουμε την ποιότητα της βενζίνης σταθερή-λέμε τώρα,
εξαρτάται και απο την θερμοκρασία του αέρα,και απο την υγρασία.Άρα,δεν μιλάμε για ψεκασμό,
πάντα σχεδόν έχουμε αποκλίσεις στην κατανάλωση,ακόμα στην ίδια διαδρομή.

Να μην ξεχάσω ότι κάτι τις,συμβάλει στην κατανάλωση και ο τρόπος που καθόμαστε.
Άρα πάλι μπέρδεμα.

Έχω την ισχυρή εντύπωση ότι την καλύτερη κατανάλωση,για δεδομένη ταχύτητα κίνησης, την πετυχαίνεις
με την σχέση που σε βάζει οριακά πρίν την μέγιστη ροπή.Και μπακαλίστικα εξηγώ.
Το φορτίο του κινητήρα για 115km/h με 5η και 7000rpm,είναι μεγαλύτερο
απο πχ. 115km/h με 4η και 9500rpm.
Μετά όμως,όταν κινήσαι στην καλή περιοχή,αρχίζει να σε τρώει το χεράκι σου,οπότε πάει περίπατο η κατανάλωση.
Και αυτός είναι και ο λόγος που δεν μπορώ να σου επιβεβαιώσω εμπειρικά την θεωρία...  ;D ;D ;D

Ωραία όλα αυτά,αλλά τι κάνουμε απο νούμερα;
Να σου πω το δικό μου.
Σε ψιλοσβέλτη οδήγηση,άνευ ρυθμού όμως,δηλαδή όχι σταθερή ταχύτητα ταξιδιού,αλλά γύρω στα 120-130 και το δικό μου κάνει περίπου 15km/lt
(αναβάτης μανεκενε 73kg   8) )
και αν το χέρι βαρύνει το δεκάευρω δεν με φτάνει στα Χανιά (Ηράκλειο-Χανιά ~150Km)

Αυτό που μπορεί να έχει τεράστια διακύμανση είναι η κίνηση στην πόλη.Που κάνεις αλλάγες,πόσο δυνατά φορτώνεις.
Και εγώ στο Ηράκλειο μέσα γύρω στο 15km/lt παίζω.Αλλά με πολύ μακακισμένη οδήγηση.Και στο Ηράκλειο το πολύ να βρείς δρόμο να ανοίξεις μέχρι τα 80,βαριά 100 και να κόψεις.

Γνώμη μου,αν του κάνεις δώρο μια εξάτμηση ενιαία,χωρίς να χάνει απο παντού,
μια βόλτα στον μαστοράτζα για carbs (και μια ψιλή δίαιτα λέει  ;D )
με τις συνθήκες που περιγράφεις θα παίζεις άνετα στα 17km/lt.

Και για να σου φύγει το αγχος,για τετρακύλινδρο...δεν καίει τίποτα.


Παράθεση από: egm στις Απριλίου 20, 2009, 05:08:21 ΜΜ
......... έφτασα μέχρι και 9.5 λίτρα στα εκατό.
ρε σβούρε,η χαρά του βενζινά ήσουν και εσύ !
:yelrotflmao: :yelrotflmao: :yelrotflmao:
<<Δεν μπορώ να υποσχεθώ ότι θα προσπαθήσω. Αλλά θα προσπαθήσω να προσπαθήσω>> 
Bart Simpson

της στραβής μπιέλας,ο κύλινδρος της φταίει!

Καμιά δουλειά δεν είναι ντροπή...Εκτός αν πουλάς αξεσουάρ BMW

eteroklitos

1) Άμα έβαζα 6η θα πήγαινα με 120+ στο φάσμα των στροφών "6,5 - 7 χιλιαδες σ.α.λ (που *νομιζω* είναι το ιδανικό για κατανάλωση) και μετά θα είχα αρκετή αεροδυναμική αντίσταση.
Γενικά, παιδιά, όποιος ξέρει τις ιδανικές ταχύτητες-στροφες  για κατανάλωση και θερμοκρασιά ας τις ποστάρει (πιστεύω οτι θα συμπίπτουν κιόλας..)

2) Όσον αφορά τον τρόπο καθίσματος ήταν η κλασσική όρθια στάση. (να φιλάω ντεπόζιτο με 105 χλμ/ω?? ρεζιλίκια πράματα..
θα με βλέπουν και οι άλλοι στο δρόμο και θα νομίζουν οτι μέχρι τόσα πάει το cb..)

3) Η ιδέα με την απλή βενζίνη δεν είναι κακή. Σε κάνα μήνα θα την ξανακάνω τη διαδρομή (αν και τότε θα έχουμε υψηλότερες θερμοκρασίες) να δούμε αν τελικά μας πουλάνε φούμαρα οι βενζινάδες
born naked, ride naked
(and the brains at the kaggela naoum)

Enigma

Κοιτα σε γενικες γραμμες να σου δωσω καποια tips μιας και με εχει ψιλοαπασχολησει το θεμα ...
Οπως και οι περισοτεροι cbαδες την εχεις<<πατησει>> στο θεμα των στροφων ...Για καποιο <<ψυχολογικο>> λογο
νομιζεις οπως και εγω για πολυ καιρο οτι οι 6000 με 7000 στροφες ειναι οι ιδανικες ! Λογο θορυβου ?Λογο του οτι εκει ΜΟΙΑΖΕΙ να ειναι η κορυφη του στροφομετρου (που δεν ειναι μιας και ειναι πλαγια τοποθετιμενο ) ? δεν ξερω ... η αληθεια ειναι οτι ετσι μοιαζει να ειναι ΧΩΡΙΣ να ΕΙΝΑΙ ...
Καταρχην να τα παρουμε με την σειρα
Στο θεμα σουπερ η απλης ΣΤΟ ΔΙΚΟ ΜΟΥ ( που εχω μια ψιλουποψια οτι ειναι ζιγκλερομενο) η 100αρα με την 95αρα ΔΕΝ ειχαν καμοια διαφορα ουτε σε καταναλωση ουτε σε επιδοσεις ...Υπηρχε η 98αρα η οποια σαφως το ξυπναγε και πηγαινε ποιο καλα ... σε τραλα γκαζια κιολας μυριζε κυριολεκτικα μπαρουτι !!! Μπορεις να το κανεις με μισο μισο τωρα αν θες να δοκιμασεις ...δηλαδη 5λιτρα απλη και 5 σουπερ ...Ειναι ταλαιπωρια φυσικα μονο για φιλοσοφικους λογους λεμε τωρα !
Απο εκει και περα υπαρχουν αρκετοι λογοι που επιρεαζουν την καταναλωση (τους περισσοτερους τους εγραψε ο Ακαποστο)
Ενας καλος κοντρα ανεμος πχ ειναι αρκετος να σου τα κανει μανταρα ...
Υπαρχουν και οι μεθοδοι με τις στροφες του μοτερ που πρεπει ομως να προσεξεις καποια πραγματα ...
Η ΠΑΛΙΑ γερμανικη φιλοσοφια στις περισοτερες φορες δουλευει ...η νοοτροποια ειναι απλη << ΠΕΡΙΣΤΡΕΦΟΜΑΙ ΑΡΓΑ ΚΑΙΩ ΛΙΓΟ>> μεχρι ενα σημειο ειναι η χρυση λυση ...Εγω πχ που καιω ΧΑΛΑΡΑ 7 λιτρα ανα 100 χλμ οταν ειμουν στην Ζακυνθο ...και ας ειμουν δικαβαλος συνεχεια λογο διαθεσης και αναγκης δεν ξεπερασα ποτε τις 5000στροφες (ναι εβαζα και 6η) και εφτανα και τα 100 και με λιγο γκαζι και ειχα πεσει στα 5 λιτρα ανα 100 ....
Στα ανω ΔΕΝ πρεπει ΠΟΤΕ να ξεχνας οτι το γκαζι ειναι κατι σαν βρυση ...οσο ποιο πολυ την ανοιγεις τοσο ποιο πολυ τρεχει ...ΑΡΑ μην πεσεις στην ΛΑΘΟΣ ταριφαντζιδικη νοοτροποια ...με 6η και 50χλμ παταω τερμα γκαζι για να μην καψω ...θα καψεις τον κ@λο σου λεμε και θα ζορισεις αδικα το μοτερ ....
Τα ανω ενω εχουν καλη εφαρμογη σε λιγα χλμ και με χαλαρες συνθηκες ...πανε ακριβος αναποδα σε ψιλοτερα χλμ ..συμφωνα και με αυτα που γραφει ο ακαποστο οτι δηλαδη <<Το φορτίο του κινητήρα για 115km/h με 5η και 7000rpm,είναι μεγαλύτεροαπο πχ. 115km/h με 4η και 9500rpm.>>  Αυτο θα συμβει επειδη 1ον στις 9500 στροφες εχεις την μεγιστη ροπη σου ενω στις 7000 οχι (μαλιστα στις 7000 εχει <<τρυπα>> το μοτερακι μας) δευτερον επειδη ενω στο δικο μου παραδειγμα ΔΕΝ εχεις κατι να ζε ζορισει ...στην δευτερη περιπτωση εχεις αερα που ειναι καλο ζορι ...ΑΡΑ χρειαζεσαι την επιπελεον δηναμη του μοτερ ....
Μετα απο ολη αυτην την αμπελοφιλοσοφια ....να σου πω τα τελικα νουμερα οικονομιας ?

με 6η και κατι 5αρες στροφες και κοντα στα 80 90 ...Εισαι πασας δεν καιει πολυ ..

με 6η και 6500 μεχρι 7500 στοφες ΔΗΛΑΔΗ 110 130 χλμ καις την μανα σου και τον πατερα σου μιας και ΔΕΝ εχει δυναμη και γυρνας αφθονα το γκαζι για να κρατηθεις σε αυτα τα χλμ κυριος αν εισαι δικαβαλο

Με 6η και οτιδηποτε πανω απο 8000 και μεχρι 9500 ταξιδευεις με την δυνατον καλητερη καταναλωση ΓΙΑ το μηχανακι σου σε αυτες τις ταχυτητες σχεδον 150  (επειδη ομως λεμε για τετρακυλινδρο σε γενικες γραμμες μην την περιμενεις χαμηλη κοντα στο 7 θα εισαι )

Οτιδηποτις παραπανω εισαι σε φαση που μαλλον δεν σε νοιζει η καταναλωση ...αρα θα πλερωσεις!! ;D

Λιγο πολυ αυτα να περιμενεις απο το cb ...αν τα βλεπεις πολα .....παρε αλλη μηχανη μπουαχα χαχα

Το θεμα θερμοκρασιας ειναι αλλη κουβεντα ..... σε αλλο μηχανακι ταχυτητα πανω απο 50 60 χλμ και ΨΙΛΟΣΤΡΟΦΑ χωρις ζορι φυσικα (ακομα και στην νεκρα) θα ηταν αρκετο να κατεβασει την θερμοκρασια ...
Στο cb δεν ειναι ετσι ...αν και ΔΕΝ ανεβαζει ευκολα ...για να κατεβεις θελεις αεραααα ...θελει δρομο ...δεν του φτανει τα ανω γιατροσοφια ...θελει να το πας 100 120 ..για κανα 3λεπτο να ...το φχαριστιθει ....

οτι αλλο θες ..εδω ειμαστε

odt

Βασικό πρόβλημα με τα γυμνά μηχανάκια είναι η αεροδυναμική, κακή αεροδυναμική, μεγάλη κατανάλωση...Επίσης, το θέμα καρμπιρατέρ...Είναι γενικά μεγάλη και πονεμένη υπόθεση για αυτά τα μηχανάκια...μιας και συνήθως οι αναβάτες τους δεν έχουν ιδέα πως δουλεύουν (και καλά κάνουν) τα καρμπιρατέρ και κατ' επέκταση δεν ξέρουν πως να προσαρμόσουν την οδήγησή τους ανάλογα με το τι θέλουν (επιδόσεις ή οικονομία) μιας και συνήθως το super four προτιμάται για πρώτη μηχανή...

Άρα πριν μιλήσουμε για καταναλώσεις, καλό θα ήταν να ξέραμε σε τι κατάσταση βρίσκονται τα καρμπιρατέρ μας, αλλά και το φίλτρο και η εξάτμιση μιας και επηρεάζουν πάρα πολύ την κατανάλωση...Αφού όλα αυτά είναι στην πένα, φίλτρο καινούργιο ή καθαρό, καρμπιρατέρ καθαρισμένα, ζιγκλερωμένα σύμφωνα με τις ανάγκες μας και συγχρονισμένα (αφού η φύση μας έχει προικίσει με 4) και εξάτμιση σε καλή κατάσταση...(όχι τρύπια, χτυπημένη κλπ,κλπ) τότε ήρθε η ώρα για μετρήσεις...

Η λειτουργία του καρμπιρατέρ...εξαρτάται από τη θέση του γκαζιού...όσο πιο πολύ ανοίγουμε...τόση πιο πολλή βενζίνη καίμε...Φανταστείτε να είστε σε μια ανηφόρα με 6η στις 4000 στροφές δικάβαλοι και να ανοίξετε το γκάζι...τέρμα...τι θα γίνει...???Όχι και πολλά πράγματα...Φανταστείτε λοιπόν το ίδιο σε πιο κανονικές συνθήκες...Εάν είστε όλο απότομα ανοίγματα και προσπεράσεις...τότε η κατανάλωση θα είναι άκρως δυσανάλογη με την ταχύτητα που θα κινείστε...ενώ από την άλλη, η ομαλή χρήση του γκαζιού και η επιλογή της κατάλληλης ταχύτητας έγκαιρα...βοηθάει τα μάλα...

Σε κάθε περίπτωση η καλύτερη από την χειρότερη επίδοση που θα πετύχεις θα διαφέρει 10 με 15 χιλιόμετρα...προσέχοντας πολύ το γκάζι σε σημέιο που καταντάει κουραστικό...,ενώ μεγάλη διαφορά θα δεις εάν το μηχανάκι σου έχει παλιό/βρώμικο φίλτρο αέρα, παλιά/τρύπια εξάτμιση, βρώμικα/αρρύθμιστα καρμπιρατέρ και τα περιποιηθείς... :wave:


Atanassio

Σύμφωνα με την εμπειρία σας αλλά και την τεχνική γνώση του ο καθένας λύστε μου μια απορία.  Καίω περισσότερο με 6000 εώς 8000 στροφες και 160 εώς 180 χλμ/ω στην εθνική ή με λειτουργία εντός πόλης από ρελαντί εώς 5500 στροφές?  Τα κόκκινά μου είναι στις 9000 στροφές (και χωρίς κόφτη, αν ξεχαστείς πάει 11000 στροφές μέσα στα κόκκινα) και η ροπή μου στις 6000.

Enigma

Χμ ......Καλη ερωτησης!!!!
Αν ηταν στοιχημα .....
Και γνωριζα τον οδηγο ....
Μαλλον τα λεφτα μου θα τα εβαζα στην πολη (οτι θα καψει λιγα)
Στην πραξη τωρα ...αν ΔΕΝ σε τρωει το χερι σου και πονταρουμε στην ροπη της μηχανης σου
Τοτε εχουμε στην πολη εναν εχθρο που λεγεται αδρανεια
και εκτος πολης εναν αλλο εχθρο που λεγεται αερας ...
και οι δυο καλοι εχθροι ...!Και οι δυο με καλες μεταβλητες....
Αν εχεις αερα μαζι σου (και στα δυο παραδειγματα ζουμε σε πλανητη χωρις ανηφορες κατηφορες)
Θα πας οικονομικοτατα αν τον εχεις κοντρα και δυναο ....ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΩ ΚΑΝ ΝΑ ΠΑΣ 160  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Απο την αλλη ....σχεδον 300 κιλα(μικτα) να τα ξεκινας σταματας καθε 3 και λιγο ...θελει το φαι του και αυτο ...

Εν τελη ....
για να πας 160 180 με λιγο εστω αερακι ...θελει γκαζακι η μηχανη ...στανταρ θα καψεις
μεσα στην πολη ...αν εχεις υπομονη στις επιταχυνσεις ....δεν θα δωσεις πολυ γκαζι ...
ΑΡΑ εξακολουθω να βαζω τα λεφτα μου στο δευτερο παραδειγμα .....

Απο προσωπικη μου εμπειρια ...με την φαγανα μου ...εχω καψει λιγοτερα σε ξεκινα σταματα σε διακοπες και νησακια ..που ειναι ποιο πολυ κοντα στην πολη ...αλλα ειμουν διακοπες ...ΧΑΛΑΡΑ ουτε ετρεχα για το φαναρι ουτε ...επρεπε να φτασω δουλεια !!!

Atanassio

Να σου πω το αποτέλεσμα γιατί με μπέρδεψες?  Προηγουμένως να πω πως έχω κάποια δεδομένα αλλά έκανα εξ αρχής την ερώτηση γιατί μου φάνηκε παράδοξο.

ΛΟΙΠΟΝ:  Εθνική 6,5 λ/100 χλμ, πόλη 7 λ/100 χλμ.  Οπότε η αδράνεια και το βάρος ρουφάνε περισσότερο από τον όρτσα άνεμο (εεεετσι για να σε μπριζώσω και λίγο!!! O0)

Enigma

Παράθεση από: Atanassio στις Απριλίου 24, 2009, 05:03:16 ΜΜ
  Οπότε η αδράνεια και το βάρος ρουφάνε περισσότερο από τον όρτσα άνεμο

Εγω θα το διατυπωνα διαφορετικα
Το δεξι σου χερι ρουφαει περισσοτερο απο τον ορτσα ανεμο  ;D
Παλιοφαγανιαρη :P

akaposto

Παράθεση από: Atanassio στις Απριλίου 24, 2009, 04:13:49 ΜΜ
Σύμφωνα με την εμπειρία σας αλλά και την τεχνική γνώση του ο καθένας λύστε μου μια απορία.  Καίω περισσότερο με 6000 εώς 8000 στροφες και 160 εώς 180 χλμ/ω στην εθνική ή με λειτουργία εντός πόλης από ρελαντί εώς 5500 στροφές?  Τα κόκκινά μου είναι στις 9000 στροφές (και χωρίς κόφτη, αν ξεχαστείς πάει 11000 στροφές μέσα στα κόκκινα) και η ροπή μου στις 6000.

χωρίς να έχω διαβάσει τις απαντήσεις που ακολουθούν,να σου πω ότι δεν τίθεται θέμα σύγκρισης.
Εννοείται ότι η παράμετρος της ταχύτητας παραμένει σταθερή.Εκτός και πας μέσα στην πόλη 180αρες  8)

Παράθεση από: Atanassio στις Απριλίου 24, 2009, 04:13:49 ΜΜ
Προηγουμένως να πω πως έχω κάποια δεδομένα αλλά έκανα εξ αρχής την ερώτηση γιατί μου φάνηκε παράδοξο.
ΛΟΙΠΟΝ:  Εθνική 6,5 λ/100 χλμ, πόλη 7 λ/100 χλμ.  Οπότε η αδράνεια και το βάρος ρουφάνε περισσότερο από τον όρτσα άνεμο

Το λοιπόν,δεν υπάρχει παράδοξο σε αυτή την διαπίστωση.
Η αδράνεια είναι ανάλογη του κινητήρα.Προφανώς όσο μεγαλύτερος είναι τόση μεγαλύτερη αδράνεια έχει.
Και η κατανάλωση εξαρτάται και απο τον αριθμό των στροφών.Για δύο ίδιου κυβισμού και απόδοσης κινητήρες (και κυλίνδρων κανονικά),υποθέτωντας ότι ένας περιστρέφεται και αποδίδει πιο ψηλά απο τον άλλο,ο πολύστροφος θα κάψει περισσότερο.

Απο την άλλη η κατανάλωση στην όποια "εθνική" εξαρτάται και αυτή απο πολλούς παράγοντες.
Αλλά πάνω κάτω ισχύει το εξής.Για τα ίδια χιλιόμετρα κίνησης,όσο μεγαλύτερος είναι ο κινητήρας τόσο λιγότερο καίει.
Απλό.Πες ότι πάμε με 160,σταθερά.Το cb βγάζει 3,3 ροπή ας πούμε.Ένα άλλο μοτέρ με την διπλάσια ροπή,σίγουρα θα βγάζει την ίδια ροπή,σε λιγότερες στροφές.
Άρα μικρότερη κατανάλωση.

Τέλος!
Πάω για βενζίνη  ;D

P.S.
μιας και το θυμίθηκα τώρα,στον δρόμο,αν δεν είναι τελείως ευθεία,το οδηγικά ορθό είναι να μην κρεμάμε τον κινητήρα.Ενεργητική ασφάλεια.
<<Δεν μπορώ να υποσχεθώ ότι θα προσπαθήσω. Αλλά θα προσπαθήσω να προσπαθήσω>> 
Bart Simpson

της στραβής μπιέλας,ο κύλινδρος της φταίει!

Καμιά δουλειά δεν είναι ντροπή...Εκτός αν πουλάς αξεσουάρ BMW

eteroklitos

Παράθεση από: Enigma στις Απριλίου 21, 2009, 03:53:52 ΜΜ
Βασικα 2 ερωτησεις ...
1 ....αντι για ultimate ξανα κανε (οταν μπορεσεις) το ιδιο με απλη ...να δουμε τελικα ΑΝ υπαρχει διαφωρα οπως λενε οι μπετζιναδες οτι και καλα καιει ποιο λιγο ..

ΑΚΟΥΣΑΤΕ, ΑΚΟΥΣΑΤΕ!!!
ΕΚΤΑΚΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ!!!

Πήγα την ίδια διαδρομή αλλά αντίστροφα (θεσσαλονίκη-κοζάνη) και έβαλα απλή αμόλυβδη (95άρα) SHELL.
Οι μόνες διαφορές:
1ον : Πιο ψυχρός καιρός (στη βέροια με έπιασε και βροχή...)
2ον : Το φίλτρο αέρα έχει αλλάξει από το μαμίσιο που μέτραγε πολλάααα χλμ σε ένα καινούργιο Κ&Ν..

Αποτέλεσμα 2ης διαδρομής: 142,7 χλμ με 8,78 λίτρα.......μέθοδος των τριών, υπολογισμοί κλπ...
292,55 χλμ με ένα ντεπόζιτο ή
16,25 χλμ/ λίτρο    ή
6,153 λίτρα ανά 100 χλμ!!!

2 τα ενδεχόμενα.... Ή το φίλτρο κάνει τόοοοσο καλή δουλειά στην κατανάλωση,
Ή η κατοστάρα που έβαλα στην πρώτη διαδρομή (Κοζάνη- Θεσσαλονίκη) ήταν σκέτη νοθεία...

Οπότε στο γυρισμό ξανάκανα τα ίδια με απλή αμόλυβδη από το ίδιο βενζινάδικο που είχα βάλει την κατοστάρα την 1η φορά (ΒΡ)

Ευτυχώς Ο καιρός ήταν ίδιος με την 1η φορά (τότε που είχα κατοστάρα) άρα η μόνη διαφορά ήταν η βενζίνη (95)και το φίλτρο αέρα...

Αποτελέσματα 3ης διαδρομής:

135,7 χλμ με 8(ακριβώς) λίτρα δλδ...
305,325 χλμ ανά ντεπόζιτο      δλδ...
16,9625 χλμ/λίτρο                  δλδ...
5,89 λίτρα ανά 100 χλμ......

Το φίλτρο ΚΑΝΕΙ ΔΟΥΛΕΙΑ .-

Υ.Γ) Τις Στροφές του κινητήρα-ταχυτητα- σχέση στο κιβώτιο τις άφησα ίδιες για απ' ευθείας σύγκριση με την πρώτη διαδρομή....
εκτός από την....χμ... μικρή διαφορά στο φίλτρο.... (ποιόν κοροϊδεύω???)
Τελικά με διαφορετικό φίλτρο η σύγκριση 100άρας και 95άρας είναι μάλλον άχρηστη....
Θα ξανακάνω την διαδρομή με 100άρα και το νέο φίλτρο κάποια στιγμή
Αλ μπι μπακ...

Υ.Γ2) άμα αλλάξω και εξάτμηση θα έχω καλύτερη κατανάλωση κι από injection, λέμε!!!





born naked, ride naked
(and the brains at the kaggela naoum)

eteroklitos

Και επανέρχομαι Δημήτριος με νέα δεδομένα και νέα (ουσιαστικά) μηχανή, ένεκα που της τράβηξα ένα ξεγυρισμένο συμμάζεμα (σχεδόν ανακατασκευή, λέμε) με νέα εξάτμιση και ένα παραπάνω δόντι στο γρανάζι για τελικές (Δε συνεχίζω, αυτό είναι θέμα για άλλο topic)

Διαδρομή : Θεσσαλονίκη-λαμία και πίσω

Στο 1ο κομμάτι (θεσσαλονίκη Λάρισα)
120-130 χλμ/ω
6-7 χιλ. στρ/λεπτό
Θέση οδήγηδης: κυριλέ
Καιρός: Λιακάδα αλλά όχι πολλή ζέστη
Βάρος: Το γεμάτο ντεπόζιτο και τα ~ 85 κιλά μου (πρέπει να χάσω κάνα κιλό αλλά αυτό είναι θέμα για το κοσμοπόλιταν)
βενζίνη : απλή 95άρα

αποτέλεσμα: 5,59 λίτρα/100 χλμ

έπεται συνέχεια....




born naked, ride naked
(and the brains at the kaggela naoum)