Aνακατασκευή καρμπυρατέρ CB400 SF PB-1 1992

Ξεκίνησε από zentakias, Ιουνίου 30, 2016, 09:48:52 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

zentakias

Προσεχώς ανακατασκευή DIY απο μενα  ;D
Πιστευω απο βδομαδα να ξεκινησω.
Θα ανεβασω αρκετες φωτογραφιες και πληροφοριες και ελπιζω
να βοηθησω και αλλα μέλη, αλλά και να εχω καθοδηγηση απο τους πιο εμπειρους του φορουμ!!
Ανταλλακτικα εχω προμηθευτει απο litetek, aliexpress και μια δευτερη τετραδα μεταχειρισμενη.

Και επισης DIY υποπιεσομετρα και ρυθμιση.  ;)


zentakias

Ξεκίνησα με τα κλασσικά
βγάλσιμο σέλα, ντεπόζιτο, σωληνάκια και πλαϊνά καπάκια.




Στην ακρη και ηλεκτρονικες και πολλαπλασιαστες γιατι θα χρειαστει στη συνεχεια να τα βγαλουμε για να βγει το φιλτροκουτι και η τετραδα μας.








zentakias

χαλαρωμα τα δαχτυλιδια (οπως θελετε πειτε το) που εχουν τα 4 κολλάρα απο το φιλτροκούτι







Αφου εχω κανει χώρο πισω απο το φιλτροκουτι και εχω χαλαρωσει και τα 4 κολλαρα, το τραβαω προς τα πισω για να βγει απο τα καρμπυρατέρ

Μόλις ξεκούμπωσα το φιλτροκούτι, χαλάρωσα αντίστοιχα και τα δαχτυλίδια από τα κολλάρα των καρμπιρατέρ (δηλαδή αυτά που βρίσκονται από την μεριά του κινητήρα).



zentakias

Επομενο βημα να βγουν οι ντιζες του τσοκ και του γκαζιου απο τα καρμπυρατερ

του τσοκ


του γκαζιού



οι ντίζες του γκαζιού βρίσκονται στην μέση της τετράδας στην πίσω πλευρά ακριβώς πάνω από τη βίδα ρύθμισης του ρελαντί.
(οι περισσότεροι βρίσκουμε μόνο τη μια από τις 2, γιατί η μία συνήθως κόβεται. ο trip έφτιαξε έναν ωραίο οδηγό στο φόρουμ για να περάσετε καινούργια)

Και αφού έχουν βγει οι ντίζες, και έχουμε έτοιμο βγαλμένο το φιλτροκούτι και χαλαρωμένα τα δαχτυλίδια , τραβάμε απαλά την τετράδα προς τα πίσω να βγει από τα κολλάρα του κινητήρα.

Όταν τα ξεκουμπώσουμε και είναι εντελώς ελεύθερα, τα βγάζουμε σιγά σιγά προς τα δίπλα για να τα πάρουμε στο χέρι.
(θέλει προσοχή γιατί γίνονται εύκολα ζημιές!)









zentakias

Αφου εβγαλα την τετραδα, μετα αφαιρω και το φιλτροκουτι  για καθαρισμα και "ταπωνω" τις εισαγωγες μεχρι να ξαναμπουν τα καρμπυρατερ. βαζω και στις θεσεις τους τα ηλεκτρικα για να μην ψαχνω βιδες κτλ αργοτερα και αφηνω στην ακρη την υπολοιπη μηχανη







Οι βίδες συγχρονισμού των καρμπυρατέρ που θα μας απασχολήσουν αργότερα για τη ρύθμιση.






zentakias

Επόμενο βήμα είναι να διαχωρίσουμε τα σώματα των καρμπιρατέρ ώστε να λυθούν και να καθαριστούν.
Εδώ θέλει μεγάλη προσοχή γιατί υπάρχουν πλαστικά μέρη, και το μέταλλο από τα σώματα μπορεί να σπάσει εξίσου εύκολα.

Το θέμα που αντιμετώπιζα εγώ είναι ότι το πήγα σε συνεργείο γιατί είχε υπερκατανάλωση καυσίμου, και αυτό οφειλόταν κύριως στους πλαστικούς διακλαδωτές καυσίμου σε σχήμα Τ (ταφ) ανάμεσα στα καρμπυρατέρ και τα ξεραμένα ο-ρινγκ τους και δευτερευόντως σε μέτρια ή κακή ρύθμιση, και αυτοί μου βάλανε κόλλα για να σταματήσει να "τρέχει"





Αν μπείτε στη διαδικασία να καθαρίσετε τα καρμπιρατέρ και να τα ρυθμίσετε, καλά θα ήταν να έχετε μια δεύτερη τετράδα για ανταλλακτικά.
Στην περίπτωσή μου ξεκίνησα χωρίς, και είχα ορισμένες απώλειες όπως το ένα πλαστικό ταφ, στο οποίο με κάλυψε ο Γιώργης (wolfi).




Αργότερα έψαξα και βρήκα μια τετράδα σε καλή κατάσταση στα 150 και την τσίμπησα και δεν πήγε χαμένη αφού πήρα και άλλα πραγματάκια για την "καλή".




Αν είστε τυχεροί μπορεί η δεύτερη τετράδα να έχει και καλές μεμβράνες στα σλάιντ ή σε καλύτερη κατάσταση απο τις υπάρχουσες και να αλλάξετε απλώς τα σλάιντ αντί για κοστολόγια σε ανταλλακτικές μεμβράνες και  σε μάστορες για περαστικά. (μένει και η 4αδα για δότης λοιπών ανταλλακτικών)  ;)




zentakias

Επόμενο βήμα ειναι να προετοιμάσουμε την τετράδα για λύσιμο.

Βγαζουμε τη "μπάρα" του τσοκ απο πάνω, ξεβιδώνοντας τις πανω βιδες εκει που επιανε η ντιζα του τσοκ (δεν έχω φωτογραφία αλλά είναι εμφανείς στο πάνω μέρος οι βίδες που αναφέρω)

η μπάρα




Καλό θα ήταν να βγάλετε και μερικές φωτογραφιες τα σημεια με τις βιδες ρυθμισης, για να θυμαστε αργοτερα πώς μπαινουν παλι στη θεση τους.




zentakias


m@ster k@frer

Χαρα στο κουραγιο σου!

Αναμενω με αγωνια για τη συνεχεια

zentakias

Επόμενο βήμα, χωρισα τα καρμπς. Η διαδικασια αρκετα χρονοβόρα και θέλει προσοχή.
Θα χρειαστεί μπολικο wd40 στις εγκοπές ειδικά αν έχουν να λυθούν χρόνια ή δε λύθηκαν ποτέ.

Πήρα ένα πολύ χοντρό ίσιο κατσαβίδι, έχωσα το κεφάλι ανάμεσα σε 2ο και 3ο στο σημείο που ενώνει η κούπα με το σώμα, και το έστριβα με δύναμη ώστε να απομακρυνθουν. Μεγάλη προσοχή στο λύσιμο και προσοχή μην χαθεί τίποτα ή μην τα σπάσετε (ταφ και σώματα).


χωρισμενα και ετοιμα για λύσιμο και καθάρισμα!!






φαίνονται και τα υπολείμματα κόλλας.







zentakias

Αρχίζουμε λύσιμο.

Φυσικά στο λύσιμο, πάντα θα υπάρχει μια βίδα που θα χαλάσει.... ΠΑΝΤΑ και σε ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ, νομος!  :P

Το ενα ζιγκλερακι ρυθμισης ρελαντι, μας εκανε το δυσκολο.

]


Φυσικα το εβγαλα, κανοντας λακουβιτσα με πολυ πολυ ψιλο τρυπανακι, και μυτη αστερακι στο κατσαβιδι. βγηκε τελειως ηρεμα και ανετα.




Εδω ενα απο τα παλια. Υποτιθεται οτι αυτα εχουν ενα ο-ring, μια μεταλλικη ροδέλα και ενα ελατηριακι.
Στα δικα μου το μονο που εβρισκα με το ζιγκλερακι, ηταν τα ελατηριακια. Διπλα του το καινουργιο απο το ali



Απορω πώς είχα σταθερο ρελαντι χειμωνα καλοκαιρι και κραταγε ακομα και σε πολυ χαμηλες στροφες κινητηρα...


zentakias

Σειρά εχει το λυσιμο στα σωματα. Φυσικά ότι αφαιρείται το καθαρίζω με οδοντόβουρτσα και βενζίνη.
Καλό θα είναι να τα πάρετε ένα ένα τα σώματα για να μην μπερδέψετε τις βίδες, τα καπάκια κλπ εξαρτήματα του καθενός.


Ξεβιδωμα τα μαυρα καπακια απο πανω, να ελεγξω για σκισμενες μεμβρανες.

Απολογισμος, ψωριασμενες οι μεμβρανες στα σημεια γυρω απο το slide και στη μια απο αυτες τρυπιτσα, πιο μικρη και απο μυτη καρφιτσας. φανηκε με δυνατο led φως απο πισω και λιιιιγο τεντωμα.

Οταν βγαζετε το καπακι εχει ενα ελατηριο στη μεση, τσεκαρουμε και αν ειναι ενταξει αλλιως το τεντωνουμε λιγο για να ξαναμεγαλωσει.



Σπρωξιμο το slide προς τα πανω με το δαχτυλο απο μπροστα , σκιζεται ευκολα...




Έτσι φαινεται απο πανω εκει που μπαινει το slide και η βελονα.



Σειρα εχει η μεριά που κουμπώνει στο φιλτροκουτι.





Ελεγχος στην τσιμούχα μην ειναι κομμενη. Μονο αυτές δεν αλλαξα απο τσιμουχες.
Αν τυχει και τα ξαναβγαλω ομως θα τις αλλαξω και αυτες.





Φύσιμα δυνατό σε κάθε τρύπα για να φύγουν τυχόν σκουπιδάκια.

Πιστευω παιζουν ρόλο στο να μην παιρνουν αερα τα καρμπυρατερ εκτος φιλτροκουτιου.

zentakias

Δυστυχώς δεν έχω φωτογραφία το πώς είναι το φλοτερακι μέσα στο λεκανακι. Αφαίρεσα την ράβδο που το κρατάει (σαν βελόνι είναι χοντρό) και το τραβηξα προς τα εξω. το πυραυλακι είναι "θηλυκωμένο" σε εσοχή, όπως σε ολα τα καρμπιρατέρ.

Εδω ειναι τα ζιγκλερ



Ξεβίδωμα, καλό καθάρισμα με βενζίνη και φύσημα στο κομφλέρ μέχρι που να βλέπουμε φως από τις τρυπούλες. Είναι σαν μικρές φλογέρες.


zentakias

Καλο ειναι να εχουμε ολα τα απαραιτητα πραγματα, πριν ανοιξουμε τετοιες δουλειες.


Εχω σετ μεμβράνες για τα σλάιντ απο aliexpress καβατζα, αλλά χρησιμοποίησα τα σλάιντ απο την ρεζερβέ τετράδα που είχαν καλές και οσες απο τις δικές μου ηταν εντάξει.

Παρελαβα ολο το σετ με τσιμουχες και o-rings απο το site της litetek (ΟΕΜ ποιοτητα, ακριβείας!!!)







εδω τα ταφακια





Επισης απο aliexpress παρελαβα ζιγκλερακια μιγματος-ρελαντι με το "συγγενολόι" τους που στα δικα μου ηταν λειψά και το ένα που έσπασε.

https://www.aliexpress.com/item/32588187859.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dIYbmvt



Η μονη διαφορα με τα "μαμα" είναι οτι εχουν κεφάλι για ισιο κατσαβιδι, ευτυχως δηλαδη για να μην τυχει και τριφτει οπως συνεβη στο παλιο.

Επίσης τα πυραυλάκια του φλοτέρ που πρέπει να αλλαχτούν αν έχουμε συχνή υπερχείλιση, πλούσιο μείγμα και άλλα θέματα. (συνήθως χαλάει η μύτη τους που έχει λάστιχο και ξερένεται με αποτέλεσμα να κάνει "πατούρα" και να μην σφραγίζει πλέον στην τρύπα στο επίπεδο που θέλουμε.



Αυτά τα πυραυλάκια επιτρέπουν τη ροή βενζίνης στα λεκανάκια των καρμπιρατέρ. η αρχή λειτουργίας τους ειναι σαν το καζανάκι της τουαλέτας, όταν δηλαδή ανεβαίνει η στάθμη της βενζίνης στο λεκανάκι, τοτε το φλοτέρ πιέζει το πυραυλάκι στην τρύπα και έτσι δεν έρχεται αδιάκοπα βενζίνη απο το ντεπόζιτο στα καρμπς.






zentakias

Αφου εγινε το απαραιτητο καθαρισμα

οδοντοβουρτσα, βενζινη, παραφινελαιο, wd40, μπολικα πανια, καφεδες, μουσικη, κατσαβιδια...


ακολουθησε το δεσιμο, με ακριβως αντιθετη πορεία απο το λυσιμο.



Το κούμπωμα της τετράδας ήταν πολύ ευκολότερο.



Εδω ενα προχειρο ευθυγραμμισμα των πεταλούδων για να δουλέψει η μηχανή οταν τα βαλω πανω.
Η ρύθμιση με το μάτι γίνεται με τις βίδες συγχρονισμού που είχα δείξει πιο πάνω, γυρνάμε με το χέρι τις πεταλούδες να ανοίξουν τέρμα και προσπαθούμε να ανοίγουν όλες στο ίδιο ύψος όσο γίνεται.



Είμαστε έτοιμοι για να τα βάλουμε στη μηχανη.