Βενζίνες

Ξεκίνησε από Atanassio, Φεβρουαρίου 23, 2010, 11:18:20 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Atanassio

Από ένα τυχαίο γεγονός τελευταία μου προέκυψε μια πολύ σημαντική παρατείρηση.

Κάποιοι θα θυμούνται τον θόρυβο που ανέφερα στον κινητήρα από τις 5500 στροφές μετά την επισκευή της κεφαλής του Super Tenere, ο οποίος μειώθηκε με την χρήση της ανοιχτής εξάτμισης.  Αυτός ο θόρυβος λοιπόν υπάρχει ακόμα.
Επείδη μου δημιούργησε μια ανησυχία είπα να το τσεκάρω.  Κάποιος φίλος μηχανικός αποκλείωντας άλλες περιπτώσεις μου βάζει την ιδέα μήπως αυτό που ακούω είναι τελικά πυράκια.  Εδώ να τονίσω πως χρησιμοποιώ βενζίνη LRP καθώς είναι μοντέλο '95 και φοβόμουν μήπως η αμόλυβδη δημιουργήσει πρόβλημα, αν και δεν θα έπρεπε καθώς έχει προδιαγραφές για αμόλυβδη.

Θεωρητικά η LRP είναι μια απλή αμόλυβδη 95άρα με πρόσθετους λιπαντικούς παράγωντες.  Για περισσότερες λεπτομέριες θυμίζω 2 παλιότερα τόπικ:
http://www.superfour.gr/smf/index.php?topic=1517.0
http://www.superfour.gr/smf/index.php?topic=1504.0

Εντελώς συμπτωματικά και χωρίς να το συνειδητοποιήσω, το ψάξιμο αυτό γίνεται στη φάση που οι τελωνιακοί ξεκινούν απεργία, τα αποθέματα βενζίνης μειώνονται και λόγω έλειψης LRP βρίσκω και βάζω απλή αμόλυβδη.

Αποτέλεσμα:  Ο θόρυβος μειώθηκε και περιορίστηκε σε πολύ μικρό φάσμα στροφών.  Όπως φαίνεται είχε άμεση σχέση με το καύσιμο και την αντικροτικότητα του.
Το γιατί:  Προφανώς μετά την επισκευή της κεφαλής ο κινητήρας "έσφιξε" και ανέβηκε η συμπίεση.
Συμπέρασμα:  Η LRP τείνοντας προς κατάργηση έχει ποιότητα που συνεχώς μειώνεται αλλά και αριθμό οκτανίων μικρότερο από αυτόν που δηλώνεται πως έχει.

Θα συνεχίσω το τεστ και με 100άρα και θα ενημερώσω για τα αποτελέσματα.

egm

Λοιπόν, με βάζεις στα κρεμμύδια. Παρότι δεν μπορώ να πώ ότι είχα αυξημένους θορύβους, και εγώ του έβαζα σούπερ, κυρίως με το σκεπτικό ότι δεν έχει καταλύτη. ( Η τιμή του λίτρου είναι άλλο καπέλο). Αλλά και στο βιβλίο της έλεγε για σούπερ. Αν της βάλω αμόλυβδη θα πάθει κάτι? Λογικά όχι έ?
Δεν ξέρω, ρωτάω, είναι ένα θέμα στο οποίο οι γνώσεις μου είναι κάπως περιορισμένες.
Τα πάντα γίνονται. Αρκεί να βρείς τον τρόπο......

Atanassio

Γράφοντας για το συγκεκριμένο θέμα, από τότε που είχε κάνει το ψάξιμο το συμπέρασμα σχετικά με τις φθορές είναι πως ουσιαστικά δεν θα υπάρξουν:

ΠαράθεσηΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Η ανάγκη για χρήση των πρόσθετων λιπαντικών της LRP, όπως αναφέρω πιο πάνω, περιορίζεται πλέον σε μια πολύ μικρή κατηγορία οχημάτων.  Δεν είναι άλλα από αυτά που έχουν κατασκευαστεί πριν από το '90 λόγω χρήσης κραμάτων χαμηλής σκληρότητας.  Σε αυτούς τους κινητήρες υπάρχει πάντα και η λύση της μετατροπής με σκοπό να γίνουν συμβατοί με τα δεδομένα της εποχής, πράγμα το οποίο για τους περισσότερους αποδεικνύεται οικονομικά ασύμφορο.  Βέβαια μπορεί επ�αόριστον να συνεχιστεί η πρακτική των πρόσθετων ακόμα και για την κοντινή εποχή που θα καταργηθεί η LRP.  Τότε όπως και τώρα θα βρίσκουμε εύκολα τα μαγικά μπουκαλάκια με τα πρόσθετα λιπαντικά στα καταστήματα ειδών αυτοκινήτου.

Για τους μη καταλυτικούς κινητήρες που πιθανώς να έχουν κατασκευαστεί μετά το '90 όπως αυτούς των μοτοσικλετών,  οι αντοχές των κραμάτων που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι τέτοιες που επιτρέπουν την απροβλημάτιστη λειτουργία χωρίς την ανάγκη λίπανσης.  Ωστόσο αυτό είναι μια γενικότητα και η πιο σοφή κίνηση του κάθε κατόχου μεμονωμένα είναι να ενημερωθεί από τον κατασκευαστή ατομικά.  Πάντως κυκλοφορεί και η άποψη πως μεγαλύτερες είναι οι βλάβες που δημιουργούνται από τις επικαθίσεις του μολύβδου παρά από την έλλειψη λιπαντικού.

Σχετικά με την έλειψη καταλύτη και τις περιβαλοντικές επιπτώσεις το συμπέρασμα είναι το εξής:

ΠαράθεσηΒάζοντας στη σύγκριση και την 100άρα να πω πως μεταξύ των τριών βενζινών που υπάρχουν σήμερα η "καθαρότερη" είναι και πάλι η απλή αμόλυβδη γιατί απλούστατα οι άλλες δύο είναι και πάλι απλή αμόλυβδη, με προσθήκη λιπαντικών για λίπανση στην περίπτωση της LRP, με προσθήκη λιπαντικών για αύξηση αντικροτηκότητας στην περίπτωση της 100άρας.

Σε μια ακόμα συζήτηση που έκανα έμαθα πως η LRP δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε καμιά περίπτωση σε 2χρονα καθως λόγω σύστασης και κακής ποιότητας κανει αντίδραση & δεν αναμειγνύεται με το λάδι λίπανσης

Εν κατακλείδι όσοι χρησιμοποιούμε LRP πληρώνουμε ακριβότερα για κάκιστης ποιότητας καύσιμο χωρίς κανέναν λόγο

Στην προσωπική μου παρατείρηση όντως με τα χλμ βλέπω πως ο θόρυβος μεν δεν εξαλοίφθηκε αλλά περιορίστηκε τραγικά πολύ.  Ωσονούπω και τα αποτελέσματα και της 100άρας.

Enigma

Να πω και εγω τα δικα μου ....που περιλαμβανουν και την απαντηση στον Ηλια
Οταν αγωρασα το ΑΧ ο πρωιν εβαζε LRP επειδη ειμαι ΑΚΡΙΒΩΣ του 1990 κατασκευη ...δεν γνωριζα αν μπορω η οχι να καψω αμολυβδη ..
Η μονη ποιο κοντινη πηγη πληροφωριων μου ηταν ενα υποφορουμ του advraiders ...εκει οταν ρωτησα αν βαζουν LRP η αμολυβδη ....αρχικα δεν πηρα απαντηση ...και οταν τελικα πιεσα η απαντηση ηταν αρκετα .....χμ πως να το πω ....
ΟΚ με προγκηξαν μιας και οι ανθρωποι (Αμερικανοι και μη) εχουν να δουν οχημα που να χρειαζεταο μολυβδουχα βενζινη (η LRP ) ...απο το 70 ...βαζουν μια χαρα αμολυβδη ...και μια χαρα την καιει ...ετσι εκανα και εγω και ειμαι μια χαρα .......
ΑΝ Λιακομ λοιπον το μοντελο σου κυκλοφωρει στο αμερικα ....θελουν δεν θελουν ...μονο αμολυβδη εχουν ....να η απαντηση σου ..
Στο θεμα που λεει τωρα ο Θανασσης περι ποιοτητας βενζινης ....Ακου λοιπον αυτο
Σε μια φαση που τα λεγαμε με τον jimi εκανε την εξης παρατηρηση ...
Το corrola του ..του βγαζει κατι καταναλωσεις (εδω και καποιο διαστημα ) οπου ειναι τουλαχιστον αθλιες (ακομα και για ΤΟΥΟΤΑ  :P  ;D )
Χωρις να συμαινει οτι καιω και εγω πολλα με τον Τσεχο .....ειμαι μακρια ομως απο αυτα που υποσχεται ....
παει το λεπον ο Jimis και απο ρεζερβα βαζει 100αρα ......Απο εκει που εβλεπε 10αρια λιτρα ανα 100χλμ ...τωρα βλεπει κατι 6αρια ...
ακομα δεν το εχω δοκιμασει και εγω ...αλλα ειμαι σχεδον ΑΠΟΛΥΤΑ συγουρος οτι θα δω και εγω αποτελεσματα παρομοια .
Εδω τωρα ερχεται ο εξης προβληματισμος ...Οι μετρησεις των <<μαμαδων>>δεν αναφερουν τιποτις για 100αρα ...ειναι απλα οτι το
εχουν βγαλει <<στην απεξω>> για παραπλανηση ....ή απλα ...δεν ειναι τιποτα αλλο απο νεροζουμι αυτο που βαζουμε στα ρεζερβουρ μας ...
ΟΚ στανταρ περιμενα να δουλευει καλυτερα το μοτορι με την 100αρα ....αλλα η 100αρα κανει την διαφωρα ...η η ποιοτητα της απλης ?
Και εν πασα περιπτωση ...πρεπει σε καποια φαση να δουμε ΑΝ και κατα ποσο συμφαιρει μια <<φθηνη>> βενζινη που θελει 10 λιτρα να παει 100χλμ σε αντιστοιχια με μια <<ακριβη>>βενζινη που ναι μεν κοστιζει ποιο ακριβα ...αλλα παει και ποιο μακρια ....
Αν ερχεται μια η αλλη (οικονομικα) τοτε το ΑΠΟΛΥΤΩΣ λογικο ειναι να περνεις την <<ακριβη>> μιας και ναι μεν ερχεσαι μια η αλλη
Αλλα το περιβαντολογικο κερδος ειναι μεγαλυτερο (η λογικη λεει καλητερη καυση λιγοτερα καυσαερια) αλλα και συναμα ...λιγοτερη φθορα στο μοτερ ...
Το εχει δει ή ψαξει κανεις αυτο ...
θανασςςςς ? τι λες μιας και το εχεις το βενζινοθεμα περισσοτερο ?

Atanassio

Great minds think alike!!!

Το θέμα της κατανάλωσης είναι το επόμενο που σκόπευα να θίξω λόγω νέας παρατείρησης.
Βλέπω πως ακόμα και η απλή αμόλυβδη, όπως παρατειρήσατε με τον Τζίμη συγκρίνοντας απλή με 100άρα, έχει αρχίσει να μου ρίχνει και την κατανάλωση.  Πόσο μάλλον όταν θα δοκιμάσω και την 100άρα....!

Σχετικά με το περιβαλοντικό, εντάξ είναι όντως απλή λογική▼
Παράθεση από: Enigma στις Φεβρουαρίου 26, 2010, 11:40:48 ΠΜ
... καλητερη καυση λιγοτερα καυσαερια...

Βέβαια παίζει και το θέμα των παραγώγων της καύσης των πρόσθετων αντικροτικών της 100άρας αλλά με μιά πτώση της κατανάλωσης κατά 40% :abeye-popping: αυτό είναι μηδαμινό


Atanassio

Και βέβαια η σύγκριση LRP και αμόλυβδης-100άρας ως θέμα έχει κλείσει ΟΡΙΣΤΙΚΑ

LRP ΤΕΛΟΣ!!!

egm

Μάιστα....
Καλά ρε μαστόρια, ότι πείτε.  Όταν με το καλό την πιάσω στα χέρια μου, και καταφέρω να την βάλω μπροστά θα σας πώ....
Τα πάντα γίνονται. Αρκεί να βρείς τον τρόπο......

Enigma

ΝΑΙ αλλα τσεκαρε οτι το ΙΔΙΟ μοντελο κυκλοφωρει και στο αμερικα για να εισαι συγουρος ...
αν και νομιζω οτι η Νταιζη ειναι του 97 ...αρα στανταρ δεν εχεις θεμα !

egm

Παράθεση από: Enigma στις Φεβρουαρίου 26, 2010, 01:28:27 ΜΜ
αν και νομιζω οτι η Νταιζη ειναι του 97 ...αρα στανταρ δεν εχεις θεμα !

EE, EE, μη μας φορτώνεις χρόνια έτσι...
98 είναι..Γριά είναι, όχι φαφούτα... ;D ;D ;D
Τα πάντα γίνονται. Αρκεί να βρείς τον τρόπο......

Atanassio

Ακόμα δεν έχω καταφέρει να κάνω μια σωστή μέτρηση σχετικά με την κατανάλωση.  Πάνω που γέμισα από σχεδόν άδειο ντεπόζιτο με 100άρα κι ήμουν έτοιμος να ξεκινήσω να μετράω έκανα μλκία σε μια ρύθμιση και ανέβασα το ρελαντί καμιά 350αριά στροφές!!! :goodboy:
Μετα βαρέθηκα να ξαναρυθμίσω γιατί εκεί που είναι η βίδα του ρελαντί θέλεις εγχείριση για να φτάσεις και το παράτησα έτσι οπότε πα΄με για το επόμενο ντεπόζιτο δηλ μετά από 25-26 λίτρα :yelrotflmao: :yelrotflmao: :yelrotflmao:

desmond

Να πώ κι εγώ την εμπειρία μου περι κατανάλωσης.
Πριν χρόνια οδηγούσα ενα Nissan Sunny 2.0 GTi
Τότε η κατοστάρα είχε πρωτο αρχίσει να κυκλοφορεί από shell και bp, αλλά κυκλοφορούσε η super plus αμόλυβδη.
Η διαφορά που έκανε στα χιλιόμετρα ήταν της τάξης του 30% παραπάνω σε σχέση με την απλή.
Γι αυτό και το τάιζα μόνο superplus.
Βέβαια μην ξεχνιόμαστε, τότε ήταν ωραίες εποχές και αγοράζαμε την superplus 0,67 το λίτρο
DuckSeason Development Team
Software for Android Platform
http://www.duckseason.mobi

Headmaster

Τόσο έχε το υγραεριο που λέω να βάλω στο αυτοκινητο αλλα αυτο ειναι άλλο θέμα!!! :scratchchin:

snipereps

To υγραεριο παντως ολο και πιο πολλοι το σκεφτονται αποτι παρατηρω. ΜΙα μετατροπη αυτοκινητου δεκαετιας, ποσο εχετε ακουσει να βγαινει πρπ?

Headmaster

εμενα που ειναι του 2000 φουλ ιντζεκτιον ελλαδα απο 1400-1590 ευρω στην βουλγαρία 650-700 !!!

point zero

Δεν εχω ψαχτει καθολου με αυτην την φαση .... αξιζει ?
Τα πραγματα ειναι ευκολα ... Το δυσκολο ειναι , να το καταλαβουμε .