Έλεγχος και αλλαγή ψυκτικού υγρού

Ξεκίνησε από jimis, Ιανουαρίου 25, 2006, 10:20:56 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

jimis

Γενικές πληροφορίες
Το CB διαθέτει υγρόψυκτο κινητήρα. Το υγρό του ψυγείου μπορεί να είναι ενα μίγμα νερού και paraflou ή και σκέτο paraflou που συνήθως δέν χρειάζεται αρέωση. Το υγρό ψύξης, κυκλοφορεί στο κύκλωμα νερού της μηχανής που αποτελείται απο το ψυγείο (Εικ.1) τις σωλήνες νερού, το δοχείο διαστολής και βέβαια τους εσωτερικούς αυλούς του κινητήρα.

Έλεγχος
Για να βεβαιωθούμε οτι στο κύκλωμα υπάρχει η απαιτούμενη ποσότητα υγρού, το ποιό απλό είναι να ελέγξουμε την στάθμη του υγρού στο δοχείο διαστολής. Για να αποκτήσουμε προσβαση σε αυτο, θα πρέπει να βγάλουμε την σέλα (Εικ.2), και το πλαινό δεξί (πλαστικό) καπάκι, που είναι στερεωμένο με 2 alen στο πάνω και κάτω μέρος του (Εικ.3α,Εικ.3β).

Το δοχείο διαστολής διαθέτει 2 γραμμές που ορίζουν το minimum και maximum της στάθμης του υγρού. Εαν η σταθμη μας είναι εκτός των δύο αυτών γραμμών, θα πρέπει να προσθέσουμε ή να αφαιρέσουμε υγρό αντίστοιχα.

Σημείωση:
Ένας κινητήρας που δουλεύει σωστά και το σύστημα ψύξης του είναι άριστο, δέν πρέπει να 'χάνει' υγρο ψύκης. Συνεπώς σε κάθε έλεγχο, η στάθμη θα πρέπει να είναι σχεδόν ίδια. Πολύ μικρές απώλειες νερού ίσως παρατηρίσουμε, γιατι η Ελλάδα έχει ζεστό κλίμα, και πολλές φορές καθώς ήμαστε μποτιλιαρισμένοι στην κίνηση η μηχανή δουλεύει στην ανωτερη επιτρεπόμενη θερμοκρασία της (οχι στα κοκκινα, απλα με βεντιλατέρ). Σε αυτές τις περιπτώσεις, απειροελάχιστες διαρροές απο κάποιο ελατοματικό κολάρο, φλάτζα, λαστιχάκι (o-ring) μπορούν να προκείψουν και να μας κατεβάσουν με τον καιρό τη στάθμη του υγρού. Όμως τέτοιες διαρροές θα πρέπει να είναι ουσιαστικά αμελητέες. Παρόλαυτα, είναι ένα σημάδι οτι σε βάθος χρόνου θα πρέπει να ελέγξουμε το σύστημα ψύξης και να προλάβουμε την ενδεχόμενη βλάβη.

Το δοχείο διαστολής διαθέτει λαστιχένιο πώμα που πρέπει να ανοιχτεί με προσοχή ώστε να μήν καταστραφεί, και να κληστεί με ακόμα μεγαλύτερη προσοχή ωστε να εφαρμόσει σωστά και αεροστεγώς. Αξίζει να τονίσω οτι το πώμα θα πρέπει να ανοιχτεί μόνο όταν η μηχανή είναι κρύα.


jimis

Αλλαγή υγρού ψύξης
Το υγρό ψύξης του κινητήρα θα πρέπει να αλλάζεται θεωρητικά καθε 38400 km. Στην πράξη όμως μπορούμε να το αλλάζουμε και πιο τακτική προκειμένου να καθαρίζει το κύκλωμα του ψυγίου και να έχουμε και την ευκαιρία να κάνουμε έναν γενικό έλεγχο. Για αδειάσουμε το παλιό υγρό ψύξης θα πρέπει να έχουμε πρόσβαση στην τάπα του ψυγείου που βρίσκεται κάτω απο το τεπόζιτο βενζίνης. Θα πρέπει λοιπόν να 'σηκώσουμε' το τεπόζιτο που είναι στερεωμένο με 2 βίδες. Βγάζουμε τη σέλα (Εικ.2) και ξεβιδώνουμε τις βίδες που φαίνονται στην (Εικ.4α,β).

Κλείνουμε την βρύση της βενζίνης (OFF) και σηκώνουμε λίγο το τεπόζιτο απο το πίσω μέρος του (εκει που ήταν οι βίδες) με προσοχή ενώ ταυτόχρονα το τραβάμε προς το πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας. Το τεπόζιτο ασφαλίζει σε δύο οριζόντια λάστιχα που είναι στερεωμένα στο σκελετό της μηχανής. Τραβώντας το προς τα πίσω ξεκουμπώνει και είναι ελεύθερο. Δέν πρέπει όμως να το τραβήξουμε με δύναμη διότι τα σωλινάκια της βενζίνης και της υπερχείλησης είναι κάπως κοντά σε μήκος και εμποδίζουν την απομάκρυνση του τεπόζιτου. Αρκεί να κουνίσουμε το τεπόζιτο μερικούς πόντους προς τα πάνω και πίσω ώστε να αποκτήσουμε πρόσβαση στην τάπα του ψυγίου (Εικ.5).

(Καλό θα είναι να βάλουμε κάποια παλιά πανιά μεταξύ του σκελετού και του τεπόζιτου για να το στηρίξουμε πρόχειρα και να μήν γδάρουμε κανένα απο τα δύο.) Αφού βεβαιωθούμε οτι ο κινητήρας είναι κρύος (εάν έχετε γυρίσει μόλις απο βόλτα ξεχάστε την όλη διαδικασία για καμμιά ώρα τουλάχιστον) βγαζουμε την τάπα του ψυγείου (Εικ.6).



jimis

 H τάπα του ψυγίου πρέπει να βγεί για να μπορεί το κύκλωμα να πάρει αέρα και να αδειάσει αμέσως μόλις ανοίξουμε την ειδική βίδα εκκένωσης. Η βίδα εκκένωσης βρίσκεται πάνω στην αντλία νερού, στην αριστερή πλευρά του κινητήρα κοντά στο κάτω μέρος του (Εικ.7). Η αντλία διαθέτει 3 βίδες. Πρέπει να ξεβιδώσουμε την βίδα που βρίσκεται χαμηλότερα σε ύψος. Υπάρχει κοντά της και μία βίδα που είναι πιο κοντά στο κολάρο του νερού. Αυτή θα πρέπει να αγνοηθεί. Κοιτάμε πάντα τις 3 βίδες που στερεώνουν την αντλία στον κορμό του κινητήρα.

Πρίν ξεβιδώσουμε τελείως την βίδα που ανέφερα, βάζουμε ένα δοχείο κάτω απο την μηχανή για να μαζέψουμε το υγρό που θα βγεί και να μην λερώσουμε το πάτωμα. Όταν η βίδα βγεί τελείως, το υγρό θα πεταχτεί προς τα πλάγια με λίγη πίεση και θα πρέπει να κρατήσουμε το δοχείο στην σωστή κλήση, δηλαδή πλάγια και στο ίδιο ύψος με την τρύπα που θα βγαίνει το υγρό. Μετά απο λίγο η πίεση πέφτει και το δοχείο θα το τοποθετήσουμε κάτω απο την μηχανή(Εικ.8).

Το υγρό που θα μείνει στο δοχείο διαστολής (δες στο προηγουμενο κειμενο με τιτλο 'Ελεγχος') θα πρέπει να το αφαιρέσουμε με την βοήθεια μίας σύριγγας. Είναι ο πιο απλός τρόπος και δέν χρειάζεται να βγάλουμε κανένα σωλινάκι. τώρα είναι η κατάληλη στιγμή. (Δες παρακάτω στο κειμενο με τίτλο 'Καθαρισμός ψυγείου και πολλαπλής'). Αφου σταματίσει η ροή του υγρού, βιδώνουμε ξανα την βίδα, και την σφήγκουμε λογικά. Προσοχη, γιατι ο κινητήρας ειναι αλουμινένιος και δέν συγχωρεί υπερβολικά σφυξίματα στις βίδες. Αφήνουμε ανοιχτή την τάπα του δοχείου διαστολής και βάζουμε ένα μικρό χωνάκι στο στόμιο που ήταν η τάπα του ψυγείου. Αρχίζουμε να γεμίζουμε σιγά σιγά το κύκλωμα με paraflou, δίνοντας χρόνο στο υγρό να κατέβει και στον αέρα να διαφεύγει. Όταν φτάσει να ανέβει η στάθμη μέχρι επάνω, βγάζουμε το χωνί και βάζουμε την τάπα του ψυγείου κανονικά. Βεβεωνόμαστε οτι το τεπόζιτο ειναι στερεωμένο καλά, και βάζουμε εμπρός τον κινητήρα για μερικά δευτερόλεπτα. Μαρσάρουμε ελαφρα (2000 - 2500) για μια-δυο φορές και σβήνουμε. Ανοιγουμε την τάπα και βλέπουμε οτι η στάθμη έχει κατέβει και μπορούμε να προσθέσουμε υγρό. Επαναλαμβάνουμε αυτή την διαδικασία ωσπου να δούμε οτι η στάθμη δεν πέφτει πία. Κανονικά με την δεύτερη φορά το κύκλωμα θα είναι πλήρες. Κλείνουμε την τάπα του ψυγείου και γεμίζουμε και το δοχείο διαστολής μέχρι την προτεινόμενη στάθμη. Κλείνουμε και το δοχείο διαστολής και το κυκλωμά μας είναι έτοιμο. Ξανα μοντάρουμε την μοτοσυκλέτα με την αναποδη διαδικασία απο αυτη που χρησιμοποιήσαμε για να την λύσουμε.



Headmaster

Θα ήθελα να κάνω 1 σχόλιο και 1 ερώτηση
ΣΧΟΛΙΟ Αν κατάφερες να σηκώσεις τη σέλα χωρίς την βοήθεια του Photoshop και είσαι απλώς μάγος θα ήθελα το ξόρκι για να αποκτήσει το CB μου άλλα 25 τουλάχιστον άλογα ;D ;D ;D
ΕΡΩΤΗΣΗ Ξέρεις αν κυκλοφορεί κάποιο καθαριστικό για το κύκλωμα ψύξης ώστε να φύγει όσο το δυνατόν περισσότερη ''λάσπη'' από μέσα γιατί ο προηγούμενος ιδιοκτήτης η νόμιζε ότι είναι αερόψυκτο ή χρησιμοποιούσε  πηγαδήσιο νερό!!

jimis

 ;D ;D καλο το σχολιο.. Το περιμενα να σου πω.  :D :D

Δεν εχω ψαξει για κατι τετοιο. Οταν ομως ειχα αλλαξει για πρωτη φορα το υγρο, ηταν καφετι και εκανα 2 αλλαγες με την μια. Αλλαγη, δουλεμα η μηχανη για 5 λεπτα, και ξανα αλλαγη.  Μετα απο κανα χρονο που αλλαξα παλι, το παραφλου (ναι βαζω σκετο) ηταν μια χαρα πρασινο. (το κανονικο του χρωμα).  :P

Headmaster

Σε ευχαριστώ για την πληροφορία με βλέπω πάλι με τα κατσαρολάκια και τουσ κουβάδες πάλι καλά που έχω κλειστό χώρο γιατί μου την σπάει όταν κάνω δουλειά ο κάθε  :-X να περνά και να κάνει το ξερόλα :o :-X :o ::) :o :-X :'(