Μπαταρια-Ανορθωτής

Ξεκίνησε από stel89s, Αυγούστου 07, 2013, 12:05:58 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

superfour

ΟΚ, το θέμα της μη διατήρησης της φόρτισής της για πάνω από 2-3 ημέρες είναι το πιο χαρακτηριστικό δείγμα κουρασμένης μπαταρίας (αν ο συναγερμός σου δεν έχει κάποιο πρόβλημα και σου καταστρέψει πολύ σύντομα και την καινούργια μπαταρία).
Πάντως, δεν θα ήταν κακή ιδέα να πήγαινες από την αντιπροσωπεία του συναγερμού σου και να τους ζήταγες να στον τσεκάρανε, μπας και τον έχει πάρει η κάτω βόλτα - ποτέ δεν ξέρεις.
Τα νούμερα που αναφέρεις, 124 και 296 είναι πολύ μεγάλα για οποιοδήποτε μέγεθος γνωρίζω, οπότε δεν μπορώ να φανταστώ τι αφορούν. Ακόμα και watt να είναι, δεν μπορώ να καταλάβω τι ακριβώς μετρούσε, εκτός και αν μιλάμε για ένα  "βραχυκυκλωτήρι", το οποίο γονατίζει την μπαταρία και δείχνει μία ένδειξη της δύναμής της και της ευρωστίας της (το έχω δει σε ηλεκτρολόγους αυτοκινήτων).
Η άποψή μου σχετικά με τον φόβο σου είναι ότι δεν έχει προκληθεί ζημιά. Φαντάσου ότι θα μπορούσες κάλλιστα να είχες προσθέσει κάποια άλλη κατανάλωση πάνω στο κύκλωμά σου και να το είχες μόνιμα να λειτουργεί με αυτήν και να μην είχες δώσει την παραμικρή σημασία.
Οι μαγνήτες του βολάν έχουν την δυνατότητα να "σπρώξουν" ένα συγκεκριμένο αριθμό ηλεκτρονίων (δηλαδή να παράξουν μέχρι μία συγκεκριμένη ποσότητα ρεύματος) μέσα στα σύρματα του τυλίγματος της γεννήτριας. Όση παραπάνω ισχύ και να ζητήσεις από αυτήν, το μόνο που θα καταφέρεις είναι να ρίξεις την τάση στα άκρα της και τίποτα άλλο. Και τύλιγμα με χοντρότερο σύρμα να κάνεις, θα πάρεις πολύ λίγα πράγματα παραπάνω. Σε extreme πειράματα σε εργαστήριο μπορείς να επιτύχεις και άλλες ζημιές, αλλά αυτά δεν ανήκουν στην πραγματικότητα εκτός εργαστηρίου. Από την άλλη, κάτι που θα σου φανεί οξύμωρο, είναι το ότι όσο μεγαλύτερη κατανάλωση ρεύματος έχεις μέσα σε ένα κύκλωμα, τόσο λιγότερο ζορίζεται ο σταθεροποιητής, αφού τόσο λιγότερο ρεύμα ξεπερνάει τα όρια που αυτός έχει ώστε να μπει λειτουργία. Αυτό που ονομάζουμε "σταθεροποιητής" είναι ουσιαστικά δύο ξεχωριστά κυκλώματα: ανορθωτής και σταθεροποιητής. Από τον ανορθωτή περνάει από μέσα του όλο το παραγόμενο ρεύμα, αλλά πολύ εύκολα και πολύ φθηνά μπορούμε να έχουμε ανορθωτές "γομάρια" που αντέχουν τα πάντα όλα, ενώ ο σταθεροποιητής "ρουφάει", "καταναλώνει" μονάχα το περίσιο ρεύμα που παράγεται κάθε στιγμή ώστε να επιτυγχάνει τάση στα άκρα του μέχρι περίπου τα 14,5V. Αν λοιπόν σβήσεις όλα σου τα φώτα και αποσυνδέσεις και την μπαταρία και τρέξεις με το μηχανάκι στην Εθνική, ο σταθεροποιητής σου θα ζοριστεί γιατί αναγκάζεται να ρουφήξει μεγάλο μέρος του, ούτως ή άλλως, παραγόμενου ρεύματος από την γεννήτρια. Αν όμως έχεις συνδεδεμένες όλες σου τις καταναλώσεις ή έχει προσθέσει κι άλλες, το πιο πολύ ρεύμα της γεννήτριας διοχετεύεται σε αυτές (πάνω από τα 12-13V και η μπαταρία συμπεριφέρεται σαν κατανάλωση), με αποτέλεσμα ο σταθεροποιητής να είναι κυριλέ αφού δουλεύουν άλλοι για πάρτη του και του αφήνουν πολύ λίγο ρεύμα να πρέπει να καταναλωθεί από αυτόν ώστε να διατηρηθεί η τάση στα άκρα του κυκλώματος στα έως 14,5V.

Υπ' όψιν ότι τα παραπάνω ισχύουν για μηχανάκια με ηλεκτρικό κύκλωμα όπως το δικό μας. Τα alternators των αμαξιών π.χ. δεν έχουν σταθερούς μαγνήτες (βολάν) αλλά ηλεκτρομαγνήτες και ρυθμίζουν ανά πάσα ώρα και στιγμή το ρεύμα που παράγουν μέσω της ρύθμισης του ρεύματος που πηγαίνει στον ηλεκτρομαγνήτη. Ρυθμίζουν δηλ. το μαγνητικό πεδίο και μέσω αυτού την παραγωγή ρεύματος.

itom32

Γιώργο αν δεν κάνω λάθος με το εργαλειο που ανάφερες,μετρησε τα cca και έδωσε αυτές τις τιμές.Γιά πιο σίγουρα θα τον ρωτήσω αυριο που θα πάω να αλλάξω την motobatt.Eτσι για την ιστορία να αναφέρω οτι επειδή δεν εχει motobatt σε 8 αμπερώρια,η αντικαταστάτης της Nitro θα είναι μια αμερικάνικη Deka ETX9,8 αμπερωρίων.
http://www.gr-kiros.gr/2010/moto/agm_deka.php
Την μάρκα αυτή με αναφερε οτι την προτιμούν πολύ οι ιδιoκτητες Harley D.

stel89s

cca αν δε κανω λαθος ειναι το ρευμα εκκινησης. οσο παραπανω cca εχεις τοσο πιο πολυ δεν ξελιγωνεις την μπαταρια...φιλε μου superfour σχετικα με τις περισοτερες καταναλωσεις. Αν ο ανορθωτής κατανάλωνε όλο το περισσευούμενο ρεύμα που δεν χρησιμοποιούσαμε θα καιγόταν σε λίγες μόνο εβδομάδες και ας είχε και διπλάσια ψήκτρα.
Ο ανορθωτής έχει ψήκτρες γιατί ζεσταίνετε όταν περνάει μεγάλη ποσότητα ρεύματος προς τους καταναλωτές όχι γιατί καταναλώνει το περισσευούμενο ο ίδιος.
Όσο περισσοτέρους καταναλωτές προσθέτουμε στο κύκλωμα και τους χρησιμοποιούμε όλους μαζί τόσο περισσότερο ζεσταίνετε ο ανορθωτής.
Με τα φώτα σβηστά και μετά από μια σβέλτη βόλτα 15λεπτη που η μπαταρία θα έχει φορτώσει και δεν θα τραβάει ρεύμα πιάστε τον ανορθωτή και θα δείτε ότι είναι χλιαρός, δεν καταναλώνει κανένα περισσευούμενο ρεύμα για να ζεσταθεί. Σταματήστε τη μηχανή και αφήστε να δουλέψει ανάψατε τη μεγάλη σκάλα φώτων, και ότι άλλη κατανάλωση έχετε. Ακουμπήστε τον ανορθωτή και θα δείτε ότι έχει Βραζει, γιατί πολύ απλά είχε πολύ μεγάλη ζήτηση ρεύματος

stel89s

Κυρ Γιαννη σας ζητω συγνωμη αν σας εβαλα σε ταλαιπορια και σε παραπανίσια εξοδα... Σας διαβεβαιω και γω οτι ζημια δεν εχει προκληθει.. Το μονο μειων ηταν αυτο... αλλα ειλικρινα χωρις να θελω να σας πω τρελο η οτιδιποτε αλλο σκεφτειτε, θα αγκαρεψω γνωστο να μου κανει δυναμομετρηση με μια μπαταρια 8αρα και μια 9αρα αμα εχετε μπαταρια μεγαλυτερη πολυ ευχαριστως... για να σας πεισω οτι οι διαφορες στην ιπποδυναμη ειναι ελαχιστες και θα ανεβασω φοτο αρκει μονο να δεχτει χωρις λεφτα....

superfour

Παράθεση από: stel89s στις Αυγούστου 16, 2013, 10:55:07 ΜΜ
...φιλε μου superfour σχετικα με τις περισοτερες καταναλωσεις. Αν ο ανορθωτής κατανάλωνε όλο το περισσευούμενο ρεύμα που δεν χρησιμοποιούσαμε θα καιγόταν σε λίγες μόνο εβδομάδες και ας είχε και διπλάσια ψήκτρα.
Ο ανορθωτής έχει ψήκτρες γιατί ζεσταίνετε όταν περνάει μεγάλη ποσότητα ρεύματος προς τους καταναλωτές όχι γιατί καταναλώνει το περισσευούμενο ο ίδιος.
Όσο περισσοτέρους καταναλωτές προσθέτουμε στο κύκλωμα και τους χρησιμοποιούμε όλους μαζί τόσο περισσότερο ζεσταίνετε ο ανορθωτής.
Με τα φώτα σβηστά και μετά από μια σβέλτη βόλτα 15λεπτη που η μπαταρία θα έχει φορτώσει και δεν θα τραβάει ρεύμα πιάστε τον ανορθωτή και θα δείτε ότι είναι χλιαρός, δεν καταναλώνει κανένα περισσευούμενο ρεύμα για να ζεσταθεί. Σταματήστε τη μηχανή και αφήστε να δουλέψει ανάψατε τη μεγάλη σκάλα φώτων, και ότι άλλη κατανάλωση έχετε. Ακουμπήστε τον ανορθωτή και θα δείτε ότι έχει Βραζει, γιατί πολύ απλά είχε πολύ μεγάλη ζήτηση ρεύματος

Αφού δεν πιστεύεις εμένα, διάβασε το άρθρο κάποιου άλλου http://www.electrosport.com/technical-resources/technical-articles/how-motorcycle-charging-system-works μπας και πειστείς. Η θερμοκρασία που αναφέρεσαι, είναι η θερμοκρασία που έχουν ανεβάσει οι δίοδοι για την ανόρθωση, αφού μέσα από αυτές περνάει κάθε στιγμή όλο το ρεύμα.

Επίσης, όντως ένας κακοσχεδιασμένος σταθεροποιητής (ο οποίος δηλαδή δεν έχει μελετηθεί έτσι ώστε να αντέχει όλο το ρεύμα που παράγει η γεννήτρια) θα καιγόταν αν είχαμε αφαιρέσει όλα τα φορτία από το ηλεκτρικό κύκλωμα της μοτοσυκλέτας και ήταν υποχρεωμένος να τρώει στη μάπα όλο το ρεύμα της γεννήτριας. Που βρίσκεις το παράξενο; Αυτό είναι ένα worst case scenario και μόνο μια καλή σχεδίαση θα μπορούσε να επιζήσει από αυτό. Εσύ στη μηχανή σου όμως σχεδόν ποτέ δεν ζεις/δημιουργείς ένα τέτοιο σενάριο.

itom32

Παράθεση από: stel89s στις Αυγούστου 16, 2013, 11:08:26 ΜΜ
Κυρ Γιαννη σας ζητω συγνωμη αν σας εβαλα σε ταλαιπορια και σε παραπανίσια εξοδα... Σας διαβεβαιω και γω οτι ζημια δεν εχει προκληθει.. Το μονο μειων ηταν αυτο... αλλα ειλικρινα χωρις να θελω να σας πω τρελο η οτιδιποτε αλλο σκεφτειτε, θα αγκαρεψω γνωστο να μου κανει δυναμομετρηση με μια μπαταρια 8αρα και μια 9αρα αμα εχετε μπαταρια μεγαλυτερη πολυ ευχαριστως... για να σας πεισω οτι οι διαφορες στην ιπποδυναμη ειναι ελαχιστες και θα ανεβασω φοτο αρκει μονο να δεχτει χωρις λεφτα....
Στέλιο δεν χρειάζεται να ζητάς καμιά συγνώμη.Φρέσκια μπαταρία ήταν ετσι ή αλλιώς στα πλάνα μου.Το τι θα εκανα και το τι μπαταρία θα εβαζα ήταν καθαρά δική μου απόφαση.Και εδώ θελω να ευχαριστήσω κι εσενα αλλα και τον Γιώργο(Superfour)που μεσα απο τους διαλόγους σας εμαθα κάτι παραπάνω.
Η μπαταρια που εβαλα ήταν 10.5αμπερωρίων οχι 9.Δυναμομέτρηση δεν χρειάζεται να κάνεις για να αποδήξεις κάτι σε μένα,αλλα αν το είχες στο πρόγραμμα για αλλους λόγους πάω πάσο.Οσο για το ζόρισμα του sf που αναφερα παραπάνω θα ήθελα να σε πω οτι αν μιλούσαμε για μιάς άλλης μάρκας μότο ισως οντως να μην καταλάβενε κανεις κάτι.Επεισης κάποιος νέος οδηγός επείσης μπορει να μην καταλάβαινε κάτι.
Πιθανόν κι εγω με πειραγμένες ρυθμήσεις ελεύθερα τελικά-φίλτρα και επομένως οχι τοσο γραμμικό κινητηρα να μην καταλάβαινα διαφορές.
Στο δικό μου sf ομως με μαμα ρυθμίσεις,εξατμήσεις φίλτρα κλπ και κατα συνέπεια με την γραμμικότητα που εχει ο κινητήρας μου,εε τι να πω τη παραμικρη απώλεια την νιώθω.Δεν μπορώ να το εξηγήσω καλήτερα.

stel89s

Και οταν δεν αγουν οι δίοδοι τι γινεται??? Δε χωρει αμφιβολια οτι δε γινεται εσωτερικη καταναλωση ενεργειας μεσα στον ανορθωτη/σταθεροποιτη. Αν ισχυει αυτο, τοτε βγαλε τα καλωδια της μπαταριας απο το ανορθωτη αυτος απλα θα καιει σε λιγα λεπτα εξαιτιας της υπερβολικα μεγαλης πλεοναζουσας ισχυος. Εχω κανει πολλά πειράματα στο εργαστήριο με ανορθωτές-σταθεροποιητες γεφυρες θυριστορ κλπ κλπ. Συγνωμη αλλα δεν μπαινω στο κοπο να μεταφρασω ενα κειμενο που μαλλον τα λεει λαθος. Δε το εχω στο προγραμμα αλλα θα ηταν ςραιο και χρησιμο εγκυκοπαιδικα... τσπ θα το προσπαθησω...

stam

Παράθεση από: stel89s στις Αυγούστου 07, 2013, 12:05:58 ΠΜ



Παίρνουμε το ΠΟΛΥΜΕΤΡΟ ανα χειρας τοποθετούμε τον διακοπτη στην ενδειξη DC volt ακουμπάμε τους ακροδέκτες στου πόλους της μπαταρίας με την σωστή πολικότητα (+) κοκκινος ακροδεκτης (-) μαυρος ακροδέκτης.  Θα πρέπει η ένδειξη με τα φώτα αναμμένα στις 5000 στροφές να είναι 13,5V-14,5V ειναι η ταση στην οποια φορτίζει μια 12V μπαταριά. Αν η τάση (V) ξεπερνά τα 15,2V τότε ο ανορθωτής κάνει υπερφόρτωση και χρειάζετε αντικατάσταση. Αν η τάση (V) είναι λιγότερη από 13,5V. Η η γεννήτρια/στατορας είναι για πεταμα η ο ανορθωτής.

Παμε τωρα να ελεξουμε την γεννητρια.
Κλασικα ΠΟΛΥΜΕΤΡΟ ανα χειρας.
Τοποθετούμε τον διακόπτη του πολυμετρου στην θεση Ohms (Ω) αποσυνδέουμε την φύσα του ανορθωτή εντοπίζουμε τα 3 κίτρινα καλώδια που έρχονται μεσα απο το μοτερ και αν δυο μετραμε. Δεν εχει σχεση πως θα μπουν οι ακροδεκτες. Πρεπει να βγουν 3 μετρησεις οπου πρεπει να είμαστε απο  0,5Ω μεχρι 2Ω.


Αυτές τις τιμές για την τάση φόρτισης και τις αντιστάσεις της γεννήτριας που τις βρήκες? γιατί εγώ ψάχνωντας τα μάνιουαλ που υπάρχουν στο σάιτ βρήκα τις εξής τιμές :

τάση φόρτισης 14 -16 V στις 5000 στροφές
ρεύμα φόρτισης 0-8 Α στις 5000 στροφές
μέγιστο ρεύμα διαρροής 0,01mA
αντιστάσεις γεννήτριας 0,1 - 1 Ω

Το μέγιστο ρεύμα διαρροής που μέτρησα ήταν 0,5mA και οι αντιστάσεις γεννήτριας 1,2 Ω.

stel89s

Η αληθεια ειναι οτι δε συμβουλευτικα το manual. Με οσα γνωριζω εγω και τις τιμες απο εδω http://www.sxelectronics.gr/sx3g.htm προσπαθησα να σας κανω πιο κατανοητο το ηλεκτρικο κυκλωμα...  Απ οσο γνωριζω ομως οι κλειστου τυπου μπαταρίες λόγω της κατασκευής τους δεν μπορουν να διατηρήσουν ταση πανω απο 15,2V και γ αυτο το λογο εχουν βαλβίδες ασφαλείας γτ αλλιώς απο το βράσιμο των υγρων θα σκαγανε...  Κανε ενα πείραμα παρε μια ανοιχτού τυπου φορτισε την με 16V και δες πως κοχλαζουν μεσα τα υγρα και παρε μια κλειστή φόρτισε την παλι με 16 και θα ακούσεις να σφυρίζει η βαλβίδα.. Τοσο ρευμα διαρροής μετράω και γω και οχι μονο στο  CB αλλα και σε ενα CBR400 οι πλεξουδες τα ρελε ειναι σε αριστη κατασταση χωρις καγκουριες και χωρις συναγερμούς.... Δεν εισαι ο μονος πολλοί μου εχουν πει οτι περνουν μεγαλύτερη τιμή.. Οπως καταλαβενεις αμα βρεις λυση πες την και σε μενα... :P Τωρα για την γεννήτρια βαση του μανουαλ οντως ξεφευγεις αλλα εγω δε θα εμπαινα στην διαδικασια να την αλλάξω γτ και σε αλλες  τριφασικες γεννήτριες-μοτερ που δε εχουν χρηση σε μηχανακια δινουν τα νουμερα απο 0,5 μεχρι 2Ω και ειναι το ιδιο πραγμα... Έχεις όντως πρόβλημα με την φόρτιση της μπαταρίας?? Βαλε το πολυμετρο στον βομβιτη και αν δεν ακουσεις ''μπιπ'' μεταξυ καποιας φασης απο την γεννητρια τοτε εχεις πορβλημα αλλα αμα ηταν βραχυκυκλωμενα τα πηνια θα έβλεπες πολύ μεγαλύτερο νούμερο...

stam

Την διαδικασία με τον βομβητή την έκανα και δεν έχω θέμα. Γενικά η γεννήτρια πιστεύω ειναι μια χαρά τώρα οι διαφορές στις μετρήσεις (μιλάω για τις αντιστάσεις) μπορεί να οφείλονται σε σφάλμα του πολύμετρου ή στην υψηλή θερμοκρασία της εποχής διοτι οι τιμές 0,1 -1Ω αναφέρονται για μέτρηση σε 20 βαθμούς Κελσίου. Το πρόβλημά μου είναι οτι η μπαταρία θα κλείσει 2 χρόνια στις αρχές οκτωβρίου και ήδη τα έχει παίξει. Είναι φυσιολογικό? Φοράω YUASA YTX9-BS made in taiwan. Θα μετρήσω αύριο τάση και ρεύμα φόρτισης. Χθες μέτρησα τάση μπαταρίας περίπου 10,5V την έκανα μια βόλτα για να φορτίσει και οταν γυρισα την ξαναμετρησα και ηταν περιπου 12,3 V. Πιστεύω οτι επειδή κανω 3+3χλμ την μέρα με συνέχεια αναμμένα φώτα (διότι έχει καταργηθεί ο διακόπτης) και πολλές φορές χωρίς να φτάνω τις 5000 rpm η μπαταρία δεν προλαβαίνει να φορτίσει όπως πρέπει.

stel89s

μετρα και ταση φορτισης αλλα δε νομιζω εφοσον λες οτι την ειδες με 12,3!!! λογικα πας για μπαταρια...

itom32


Stam η δικιά μου Yuasa Taiwan τόσο άντεξε παρ'όλες τις τακτικές φορτήσεις με εξωτερικό φορτηστή.
Γνώμη μου είναι πάντως όταν μιλάμε για superfour πάντα να συμβουλευόμαστε τι λέει το manual.

stam

Πήγα και μου μέτρησαν την μπαταρία σήμερα τελικά αυτή έχει το πρόβλημα. Πολύ γρήγορα τα έφτυσε. Τι προτείνετε να βάλω τώρα γιατί για YUASA δεν το ψήνω πάλι αν και μπορεί να έπεσα στην περίπτωση ή να την χάλασε  ο συναγερμός που είχα πάνω (αν και τον έχω ξηλώσει εδώ και αρκετό καιρό). Γιαπωνέζικη YUASA παντως δεν παίζει στην αγορά μονο taiwan, R.O.C και Ινδονησία.

stam

Παράθεση από: itom32 στις Αυγούστου 19, 2013, 04:01:41 ΜΜ

Stam η δικιά μου Yuasa Taiwan τόσο άντεξε παρ'όλες τις τακτικές φορτήσεις με εξωτερικό φορτηστή.
Γνώμη μου είναι πάντως όταν μιλάμε για superfour πάντα να συμβουλευόμαστε τι λέει το manual.

Σου κράτησε και σένα λιγότερο απο δύο χρόνια ε? Τόσο λίγο κρατάνε? Όταν αγόρασα την μηχανή Μάιο του 2010, μου είπε το παιδί που την είχε οτι είχε καινούρια μπαταρία πάνω(εκτος αν ελεγε ψεμματα). Αρχές οκτωβρίου 2011 με άφησε και εκεινη η μπαταρία ηταν πάλι YUASA.

itom32

Παράθεση από: stam στις Αυγούστου 19, 2013, 04:21:31 ΜΜ
Παράθεση από: itom32 στις Αυγούστου 19, 2013, 04:01:41 ΜΜ

Stam η δικιά μου Yuasa Taiwan τόσο άντεξε παρ'όλες τις τακτικές φορτήσεις με εξωτερικό φορτηστή.
Γνώμη μου είναι πάντως όταν μιλάμε για superfour πάντα να συμβουλευόμαστε τι λέει το manual.

Σου κράτησε και σένα λιγότερο απο δύο χρόνια ε? Τόσο λίγο κρατάνε? Όταν αγόρασα την μηχανή Μάιο του 2010, μου είπε το παιδί που την είχε οτι είχε καινούρια μπαταρία πάνω(εκτος αν ελεγε ψεμματα). Αρχές οκτωβρίου 2011 με άφησε και εκεινη η μπαταρία ηταν πάλι YUASA.

Μέτρησα χθες μια μπαταρία κλειστού τύπου με υγρά Mad Max την οποία με την εφερε να την δω ο Wolfi. Μετά απο φόρτηση εδειχνε στο πολύμετρο 13.10volt.Tιμή αγοράς 30ευρώ απο αυτόν: http://www.killis.gr/products_batteries.htm
Πάμε στην δικιά μου Deka τύπου AGM.Mετά απο φόρτηση 12.90 volt.Τιμή αγοράς 60ευρώ.απο αυτόν:
http://www.gr-kiros.gr/2010/moto/agm_deka.php
Επίσης εχω ακούσει τα καλύτερα για τις Toplite.
Tην Υuasa την ειχα βάλει 3/5/11 αρα κρατησε κουστα στραβα 2,5χρονια.Είπα να δοκιμάσω τυπου ΑGM καθώς λέγεται οτι δεν χάνουν το ρευμα τους τόσο γρήγορα όσο οι απλές κλειστού τύπου ειδικά οταν αρχίσουν τα κρύα.