περι μπουζι

Ξεκίνησε από figalos, Μαΐου 11, 2012, 01:40:59 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

figalos

ΕΧΩ ΔΙΑΒΑΣΕΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ ΠΟΣΤ ΓΙΑ ΤΑ ΜΠΟΥΖΙ ΚΑΙ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΤΑ ΣΥΝΟΨΙΣΩ ΕΔΩ
ειναι γνωστο οτι για το κλιμα της ελλαδας που ειναι πιο ζεστο σε σχεση με βορεια ευρωπη επιλεγουμε τα πιο ψυχρα μπουζι CR9EH9   
ομως   καποιοι επιλεγουν τα CR8EH9
επισης μερικοι βαζουν αλλα το χειμωνα αλλα το καλοκαιρι (δεν μιλαω για ιριδιου)
θα ηθελα να ακουσω τις γνωμες σας για αυτα τα δυο και να συνοψισουμε εδω τι ειναι καλυτερο για το μηχανακι μας απο τις εμπειριες μας    ειτε ειναι χειμωνας ειτε ειναι καλοκαιρι!!!!!!
ευχαριστω!!!!!!!!!!!! :beerchug: :beerchug: :beerchug:

Atanassio

Οι θερμοκρασία περιβάλοντος δεν έχει ουσιαστηκα καμία συνέπεια στην ίδια την θερμοκρασία του μπουζί αλλά στην αναλογία μείγματος αέρα/βενζίνης.  Όσο πιο ψυχρός είναι ο αέρας τόσο πιο πυκνός είναι με αποτέλεσμα το μείγμα να φτωχαίνει σε βενζίνη.  Σαν συνέπεια έχουμε την αύξηση θερμοκρασίας λειτουργίας του κινητήρα (νομίζω πως δεν υπάρχει λόγος να αναλύσουμε το γιατί?).  Έτσι θα χρειαζόμασταν

  • ή ψυχρότερο μπουζί ώστε να μην ανεβάζουν θερμοκρασία δημιουργώντας φαινόμενα προανάφλεξης και υπερθέρμανσης
  • ή αλλαγή στη ρύθμιση των καρμπυρατέρ για να πετύχουμε πλουσιότερο μείγμα

Οι κατασκευαστές κινητήρων πραγματοποιούν μεγάλες έρευνες για να καταλήξουν στο ποιας θερμοκρασίας μπουζί ταιριάζει στα χαρακτηριστικά της λειτουργίας του κινητήρα και κανονικά οι οποιεσδήποτε θερμοκρασίες περιβάλοντος με τις οποιεσδήποτε αποκλίσεις βρίσκονται μέσα στα όρια των ανοχών θερμοκρασίας των μπουζί καθώς αυτά διαθέτουν ένα εύρος 300°C
Όμως με την φθορά της χρήσης ή και το tuning οι συνθήκες και τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του κινητήρα αλλάζουν.  Το αποτέλεσμα είναι από εκεί που ένα μπουζί που θεωρητικά εχει επιλεγεί γιατί βρίσκεται κοντά στο μέσο αυτού του εύρους τελικά να πλησιάζει κοντά στα άκρα του (εύρους) κι έτσι σε μια σημαντική απόκλιση των συνθηκών περιβάλοντος να τα υπερβαίνει.

Αν για κάποιον λόγο έχουμε επιλέξει να αλλάξουμε τις εργοστασιακές ρυθμίσεις του κινητήρα (αύξηση απόδοσης) ή έχουμε παραμελήσει να τον ρυθμίσουμε μετά από χρόνια χρήσης άρα και φθοράς, ηθελιμένα (στην πρώτη περίπτωση) ή μη (στην δεύτερη) του επιτρέπουμε να δουλεύει κοντά σε αυτά τα άκρα.

snipereps

Ε,είσαι επιστήμονας!!!
εγώ ο καημένος είχα διαβάσει πως κάτι για,an κάνεις ταξίδια βάλε to ένα, an κινήσαι στην πόλη βάλε to aλλo, αλλά δν θυμάμαι τι πάει που...τώρα an καταλάβα καλά ειναι oti:  an θελω na κάνω πιο πλούσιο to "μείγμα κατά την καύση" βάζω ψυχρό.έτσι? Χωρίς εννοείτε na πειράξω καρμπ.

Atanassio

Για μια δεδομένη ρύθμιση του μείγματος (πχ την εργοστασιακή) αν αλλάξεις τα εργοστασιακά προτεινόμενα μπουζί με ψυχρότερα το μόνο που θα καταφέρεις θα είναι να μην φτάνουν στη θερμοκρασία αυτοκαθαρισμού με αποτέλεσμα να μαζεύουν μάκα και τελικά να βραχυκυκλώνουν όπως είχε συμβεί στον itom.

itom32

Παράθεση από: snipereps στις Μαΐου 11, 2012, 05:36:47 ΜΜ
Ε,είσαι επιστήμονας!!!
εγώ ο καημένος είχα διαβάσει πως κάτι για,an κάνεις ταξίδια βάλε to ένα, an κινήσαι στην πόλη βάλε to aλλo, αλλά δν θυμάμαι τι πάει που...τώρα an καταλάβα καλά ειναι oti:  an θελω na κάνω πιο πλούσιο to "μείγμα κατά την καύση" βάζω ψυχρό.έτσι? Χωρίς εννοείτε na πειράξω καρμπ.
Παράθεση από: Atanassio στις Μαΐου 11, 2012, 05:46:54 ΜΜ
Για μια δεδομένη ρύθμιση του μείγματος (πχ την εργοστασιακή) αν αλλάξεις τα εργοστασιακά προτεινόμενα μπουζί με ψυχρότερα το μόνο που θα καταφέρεις θα είναι να μην φτάνουν στη θερμοκρασία αυτοκαθαρισμού με αποτέλεσμα να μαζεύουν μάκα και τελικά να βραχυκυκλώνουν όπως είχε συμβεί στον itom.
Ακριβως,ειμαι ευχαριστημενος με τα μαμα προτηνομενα CR8EH9,χειμωνα,καλοκαιρι,παρα με τα ψυχροτερα CR9.

atzimpourdakas

Ερωτήσεις για μπουζί....

Παιδιά αν μπορεί κάποιος να μου δώσει μερικές πληροφορίες για τα μπουζί.
1. Ποια μπουζί λέει σαν "στάνταρ" το manual??Τα CR8EH9?
2. Σε πόσα χλμ τα αλλάζουμε? Έχω κάνει γύρο στα 20.000 με τα ίδια, το γ@μησα ε?
Είναι λογικό να μου κάνει κάτι μπερδεματάκια γιαυτό; (σαν να μη δουλεύουν όλοι οι κυλίνδροι μέχρι να ζεσταθεί)
3. Ξέρει κανείς με τι ροπή λέει το manual ότι τα σφίγουμε?Πόσα Nm εννοώ....

itom32

Παράθεση από: atzimpourdakas στις Νοεμβρίου 04, 2013, 02:12:51 ΜΜ
Ερωτήσεις για μπουζί....

Παιδιά αν μπορεί κάποιος να μου δώσει μερικές πληροφορίες για τα μπουζί.
1. Ποια μπουζί λέει σαν "στάνταρ" το manual??Τα CR8EH9?
2. Σε πόσα χλμ τα αλλάζουμε? Έχω κάνει γύρο στα 20.000 με τα ίδια, το γ@μησα ε?
Είναι λογικό να μου κάνει κάτι μπερδεματάκια γιαυτό; (σαν να μη δουλεύουν όλοι οι κυλίνδροι μέχρι να ζεσταθεί)
3. Ξέρει κανείς με τι ροπή λέει το manual ότι τα σφίγουμε?Πόσα Nm εννοώ....
Παραπάνω υπάρχει απάντηση σε όσα ρωτάς.Ναι τα CH8EH9 είναι τα στάνταρ.Εδώ στον περιοδικό πίνακα θα δεις πολύ χρήσιμα πράματα: http://www.superfour.gr/smf/index.php?topic=220.0.
Η γενική οδηγεία στα service του Ηynes είναι οτι τα μπουζί τα σφίγγουμε με μπουζόκλειδο μόνο με την δύναμη του καρπού μας.Δεν θέλει παραπάνω δύναμη με μπράτσα,διότι εχεις να κάνεις με λεπτά σπειρώματα που χαλάνε εύκολα.Στο δικό μας μάνουαλ δεν εχω δεί συνυστώμενες δυνάμεις για ροπόκλειδο,αλλά στο πολύ πληρέστερο service manual του CBR αναγράφει το εξής:   
NM   Kgf.m  lbf.ft
12     1,2       9
                     

atzimpourdakas

Παράθεση από: itom32 στις Νοεμβρίου 04, 2013, 04:59:43 ΜΜ
Παραπάνω υπάρχει απάντηση σε όσα ρωτάς.Ναι τα CH8EH9 είναι τα στάνταρ.Εδώ στον περιοδικό πίνακα θα δεις πολύ χρήσιμα πράματα: http://www.superfour.gr/smf/index.php?topic=220.0.
Η γενική οδηγεία στα service του Ηynes είναι οτι τα μπουζί τα σφίγγουμε με μπουζόκλειδο μόνο με την δύναμη του καρπού μας.Δεν θέλει παραπάνω δύναμη με μπράτσα,διότι εχεις να κάνεις με λεπτά σπειρώματα που χαλάνε εύκολα.Στο δικό μας μάνουαλ δεν εχω δεί συνυστώμενες δυνάμεις για ροπόκλειδο,αλλά στο πολύ πληρέστερο service manual του CBR αναγράφει το εξής:   
NM   Kgf.m  lbf.ft
12     1,2       9
                     
Ναι τον έχω δει αυτόν τον πίνακα αλλά με μερικά πράγματα δε συμφωνώ οπότε ήθελα να δω τι κάνουν οι περισσότεροι.
Δε συμφωνώ ας πούμε με το να αλλάζεις λάδια στα 10.000(πάρα πολλά χλμ) και με το ότι αλλάζεις μπουζί στα 6.000(λίγα)
Όχι ότι 20.000 που έχω αφήσει τα δικά μου είναι σωστό, αλλά ξεχάστηκα!
Και το gsr 12Nm γράφει το manual, αλλά δεν έχω βρει κάπου για ροπές σφιξίματος για το super four!Οπότε αν ξέρει κάποιος ας πει!

Θενκς πάντως φίλε itom!



stel89s

Παράθεση από: Atanassio στις Μαΐου 11, 2012, 05:23:06 ΜΜ
Οι θερμοκρασία περιβάλοντος δεν έχει ουσιαστηκα καμία συνέπεια στην ίδια την θερμοκρασία του μπουζί αλλά στην αναλογία μείγματος αέρα/βενζίνης.  Όσο πιο ψυχρός είναι ο αέρας τόσο πιο πυκνός είναι με αποτέλεσμα το μείγμα να φτωχαίνει σε βενζίνη.  Σαν συνέπεια έχουμε την αύξηση θερμοκρασίας λειτουργίας του κινητήρα (νομίζω πως δεν υπάρχει λόγος να αναλύσουμε το γιατί?).  Έτσι θα χρειαζόμασταν

  • ή ψυχρότερο μπουζί ώστε να μην ανεβάζουν θερμοκρασία δημιουργώντας φαινόμενα προανάφλεξης και υπερθέρμανσης
  • ή αλλαγή στη ρύθμιση των καρμπυρατέρ για να πετύχουμε πλουσιότερο μείγμα

Οι κατασκευαστές κινητήρων πραγματοποιούν μεγάλες έρευνες για να καταλήξουν στο ποιας θερμοκρασίας μπουζί ταιριάζει στα χαρακτηριστικά της λειτουργίας του κινητήρα και κανονικά οι οποιεσδήποτε θερμοκρασίες περιβάλοντος με τις οποιεσδήποτε αποκλίσεις βρίσκονται μέσα στα όρια των ανοχών θερμοκρασίας των μπουζί καθώς αυτά διαθέτουν ένα εύρος 300°C
Όμως με την φθορά της χρήσης ή και το tuning οι συνθήκες και τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του κινητήρα αλλάζουν.  Το αποτέλεσμα είναι από εκεί που ένα μπουζί που θεωρητικά εχει επιλεγεί γιατί βρίσκεται κοντά στο μέσο αυτού του εύρους τελικά να πλησιάζει κοντά στα άκρα του (εύρους) κι έτσι σε μια σημαντική απόκλιση των συνθηκών περιβάλοντος να τα υπερβαίνει.

Αν για κάποιον λόγο έχουμε επιλέξει να αλλάξουμε τις εργοστασιακές ρυθμίσεις του κινητήρα (αύξηση απόδοσης) ή έχουμε παραμελήσει να τον ρυθμίσουμε μετά από χρόνια χρήσης άρα και φθοράς, ηθελιμένα (στην πρώτη περίπτωση) ή μη (στην δεύτερη) του επιτρέπουμε να δουλεύει κοντά σε αυτά τα άκρα.
Επιστήμονας οπως ειπε και ο snipereps... Ηταν τα πιο τζαμπα λεφτα που εδωσα ποτε... Τα εβαλα και μεσα σε 10 χιλιομετρα τα βραχυκύκλωσε και τα 4....

itom32

Παράθεση από: atzimpourdakas στις Νοεμβρίου 04, 2013, 06:57:10 ΜΜ
NM   Kgf.m  lbf.ft
12     1,2       9
Παράθεση από: atzimpourdakas στις Νοεμβρίου 04, 2013, 06:57:10 ΜΜ
Και το gsr 12Nm γράφει το manual, αλλά δεν έχω βρει κάπου για ροπές σφιξίματος για το super four!Οπότε αν ξέρει κάποιος ας πει!
Δέν νομίζω οτί για το sf ισχύει κάτι διαφορετικό.Αλλιώς το πας αλλά Hynes που είπαμε παραπάνω.

stel89s

To service manual ειναι η σωτηρια εκτος κι αν πας στο περιπου "παιζοντας" με την εις ατοπο απαγωγη. Δηλαδη, αποκλειεται να σφιξεις μια βιδα 8αρα πανω απο μισο κιλο, μια δεκαρα πανω απο ενα κιλο και εχοντας υποψιν σε τι μεταλλο βιδωνει καθε φορα. Δηλαδη, στο SF νομιζω οι 10αρες του κινητηρα (αλουμινιο) θελουν 1 κιλο, οι 10αρες ομως του συμπλεκτη μεσα στην καμπανα (ατσαλοσιδερο) θελουν 2.5 κιλα.(μ!#@#$α ειπα και αυτη αλουμινίου ειναι απλα δες το σαν παραδειγμα) Τα πολυ καλα ροποκλειδα εχουν πινακα αναλογα με το τι βιδα και σε τι μεταλλο σου λενε και με ποσα να βιδωσεις. Mπορεις να εμπιστευτεις το πινακα χωρις το service manual... Πάντως τα μπουζι λογο οτι εχουν πολυ υψυλες θερμοκρασιες δε θα τα βρεις σε τετοιο πινακα πανω απο 1,5 κιλο ειναι υπερβολη και ας ειναι 16αρα βιδα...

atzimpourdakas

Παράθεση από: stel89s στις Νοεμβρίου 04, 2013, 10:31:00 ΜΜ
To service manual ειναι η σωτηρια εκτος κι αν πας στο περιπου "παιζοντας" με την εις ατοπο απαγωγη. Δηλαδη, αποκλειεται να σφιξεις μια βιδα 8αρα πανω απο μισο κιλο, μια δεκαρα πανω απο ενα κιλο και εχοντας υποψιν σε τι μεταλλο βιδωνει καθε φορα. Δηλαδη, στο SF νομιζω οι 10αρες του κινητηρα (αλουμινιο) θελουν 1 κιλο, οι 10αρες ομως του συμπλεκτη μεσα στην καμπανα (ατσαλοσιδερο) θελουν 2.5 κιλα.(μ!#@#$α ειπα και αυτη αλουμινίου ειναι απλα δες το σαν παραδειγμα) Τα πολυ καλα ροποκλειδα εχουν πινακα αναλογα με το τι βιδα και σε τι μεταλλο σου λενε και με ποσα να βιδωσεις. Mπορεις να εμπιστευτεις το πινακα χωρις το service manual... Πάντως τα μπουζι λογο οτι εχουν πολυ υψυλες θερμοκρασιες δε θα τα βρεις σε τετοιο πινακα πανω απο 1,5 κιλο ειναι υπερβολη και ας ειναι 16αρα βιδα...

Δεν ξέρω αν ισχύει αυτό με τα μέταλλα, γιατί απλά δεν είναι τα ίδια υλικά!
Πχ και ο κινητήρας του SF και του gsr  είναι από αλουμίνιο, αλλά τι αλουμίνιο κάθε φορά!
Αν εξαιρέσεις το γεγονός ότι το sf είναι τη δεκαετία του 90' που έβαζαν αληθινά υλικά στις μηχανές ενώ το gsr 10 χρόνια μετά που όλα τα υλικά ειναι μούφα!
Σκέψου ότι και τα δύο είναι τα ίδια κιλά, 400cc το ένα και 600cc το άλλο!

stel89s

Ναι εχεις απολυτο δικιο δε σου λεω οχι ... Aπλα θελω να σου περιγραψω γενικα τη "φιλοσοφια". Μιας και δεν αναφερει κατι το service manual. Δε σου ειπα σφίξε με αυτες τις τιμες. Εγω ας πουμε εχω ενα ροποκλειδο pastorino μου λεει ποση δυναμη να ασκησω σε σιδερο ποσο σε αλλουμινιο και ποσο σε ανοξείδωτο και φυσικα ειναι διαφορετικες οι τιμες απο κραμα σε κραμα αλουμινίου αλλα αντε πες τις εχουμε τις τιμες το κραμα πως το αναγνωριζουμε???  Θελω να καταληξω παει εις ατοπο απαγωγη αν δεν εχεις την σωτηρια του service manual.

atzimpourdakas

Ναι κατάλαβα πως το λες!Στέκει....
Πάντως θένκς για τις πληροφορίες παιδιά...
Αν ξέρει κάποιος κάτι άλλο, είμαι όλος αυτιά!