Μπαταρια-Ανορθωτής

Ξεκίνησε από stel89s, Αυγούστου 07, 2013, 12:05:58 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

stam

Τελικά έβαλα τον sxelectronics γιατι για τον SUN έπρεπε να βρω τη μαμά φύσα καθώς του εμπορίου που πήρα μια δεν ταίριαζε και επειδή ο SΧ δίνει 2 χρόνια εγγύηση και λέγονται πολύ καλά λόγια για αυτόν.

kat

Καλησπέρα και από αυτό το τόπικ..
Έχω τη μηχανή σχεδόν δύο μήνες τώρα και μέχρι στιγμής όλα είναι καλά, μέχρι πριν μία εβδομάδα που δεν επαιρνε μπρος λόγω μπαταρίας. Η μπαταρία GS GTX9-BS Taiwan, 4ων μηνών (σύμφωνα με το αρχείο σερβις που έχω στα χέρια μου από το συνεργείο που το πήγαινε το προηγούμενο παιδί). Της έκανα μία πλήρη φόρτιση (lidl ολέ) και από τότε όλα καλά.
Δε λέω, τη μηχανή δεν την κυκλοφόρησα και πολύ, και όταν την κινούσα έκανα σύντομες εντός πόλης μετακινήσεις, αλλά μου έκανε πολύ εντύπωση να αδειάσει τοσο γρήγορα.
Ανοίγω λοιπόν το φορουμ, παραγγέλνω πολύμετρο και ξεκινάω...μέτρηση μπαταρίας εχτές 12,8V (δλδ 6 μέρες μετά την πλήρη φορτιση, οποτε ισως να μην ειναι αξιοπιστη μετρηση(?)), έλεγχος ανορθωτη στις 5.000σαλ κι αυτος μια χαρά βγηκε 13,8V.
Ελεγχος γεννητριας, πιστευω να τον εκανα σωστα, δειτε φωτο, στις τρεις μετρησεις ολα καλα κι εκει 1,4 με 1,7Ω.
Τελος για την ενδειξη στο απειρο δεν ειμαι σιγουρη, το πολυμετρο εδειχνε αυτο που βλεπετε στην εικονα.
Επισης για καποιο λογο δεν παιρνει μπρος οταν εχω 1η στο κιβωτιο, ειμαι σχεδον σιγουρη οτι στις αρχες επαιρνε. ???
https://ibb.co/bZYPpx
https://ibb.co/geODhH
Θενξ για το διαβασμα  :)
Κατερίνα

jah

Το πόσο παλιά είναι η μπαταρία δεν έχει απόλυτη σημασία κάποιες φορές. Μια καινούρια μπαταρία αν δεν φορτίζει, μπορεί να αδειάσει μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα.. Πόσο μάλλον αν έχει κρύο και είναι σε ακινησία. Τα φθηνά πολύμετρα δεν έχουν επιλογή για να μετρήσεις μπαταρίες, οπότε η μέτρηση μπορεί να μην είναι απόλυτα σωστή.

Ένας ηλεκτρονικός μου είχε πει πως για να μετρήσεις, ή θα έχεις πολύμετρο που να μετράει μπαταρίες, ή θα πρέπει η μπαταρία να έχει επάνω της κάποιο φορτίο. Η δεύτερη μέτρηση που έκανες με τον ανορθωτή σε λειτουργία είναι σωστή.

Η φίσα που έχεις στη φώτο λίγο με έχει μπερδέψει γιατί δεν είναι η μαμά και δεν μπορώ να καταλάβω τι μετράς ακριβώς. Και όταν λες για την ένδειξη στο άπειρο, τι εννοείς;

Για το αν παίρνει μπρος τώρα με πρώτη. Όταν έχεις νεκρά, ανάβει το λαμπάκι "neutral"; Πατάς συμπλέκτη για να πάρει όταν έχεις ταχύτητα;

kat

Εννοειται και παταω συμπλεκτη, αλλα αντιδραει ακριβως οπως οταν ειναι κατεβασμενο το σταντ, δλδ δεν ακουγεται κιχ.

Η ενδειξη στο απειρο ειναι που μας γραφει ο φιλος στο πρωτο ποστ αυτου του τοπικ, οτι με τον εναν ακροδεκτη στη γειωση και τον αλλο στα κιτρινα καλωδια πρεπει να δειξει τιμη απειρο το πολυμετρο.
Για τις φυσες δεν γνωριζω, ισως να ειναι και λαθος, απλα ειδα τα κιτρινα καλωδια και φανταστηκα οτι εκει ειναι του ανορθωτη..
Κατερίνα

jah

Ας τα πάρουμε ένα ένα.

Τσέκαρε με τους ακροδέκτες στον αέρα, τι μέτρηση δίνει το πολύμετρο. Αν αυτός ο άσος είναι κάτι σαν error και σου λέει ότι διαβάζει άπειρη αντίσταση, τότε είσαι καλά. Στο δικό μου πολύμετρο ας πούμε, ο άσσος σημαίνει ακριβώς αυτό το πράγμα. Φαντάζομαι και στο δικό σου. Για να μετρήσεις ασυνέχειες μπορείς να το γυρίσεις και στο buzzer. Βεβαιώσου επίσης ότι ο μαύρος ακροδέκτης είναι σε κάποιο άβαφο σημείο της μηχανής. Οι μετρήσεις σου πάντως, όσον αφορά το κομμάτι της μπαταρίας-ανορθωτή κλπ, φαίνονται μια χαρά. Αφού φόρτισες τη μπαταρία παρακολούθησέ την πως θα πάει από δω και πέρα.

Για το θέμα της ταχύτητας τώρα. Υπάρχει πιθανότητα να έχει χαλάσει η φούσκα του συμπλέκτη.. Μπορείς να το τσεκάρεις βραχυκυκλώνοντας τα δύο καλώδια που κουμπώνουν στη μανέτα του συμπλέκτη (τα βγάζεις και τα ενώνεις μεταξύ τους). Μηχανή στο διπλό σταντ, μην την κυνηγάς!! Ωστόσο, όταν έχεις νεκρά, ανάβει το "neutral";;

kat

Φιλε jah, μου ηρθε φλασια και τελικα καταλαβα γιατι δεν επαιρνε μπρος...ηθελε πατημα και το φρενο μαζι...ε ρε κολπα που εχει η 20χρονη.. :P
Λογικα ο ασσος στο πολυμετρο ειναι αυτο που λες, οποτε θα παρακολουθω την μπαταρια να δω ποσο συντομα θα "πεσει".
Ευχαριστω :)
Κατερίνα

jah

 :o :o :o Αυτό που λες με το φρένο δεν παίζει.. Αυτό ισχύει μόνο σε αυτόματα μηχανάκια!! Και αν όντως συμβαίνει κάτι τέτοιο, κάπου μυρίζει άσχημα η δουλειά..

panosp25

Καλησπέρα κι από εμένα.
Εγώ έχω να κάνω τις εξής παρατηρήσεις:
1. Τι σε κάνει να πιστεύεις οτι ο ανορθωτής στις 5000 σαλ με 13,8 V είναι μια χαρά;
    Ο ανορθωτής στις 5000 σαλ με αναμένη τη μεγάλη σκάλα πρέπει να δίνει απο 14 ως 16 V. (Θα μου πείς μή γίνεσαι σπασίκλας για 0,2 V
    αλλά θα μπορούσε να βγάζει και 15,8 V.) Όπως και να έχει είσαι κάτω του ορίου.
2. Έλεγχος γεννήτριας. Επίσης διαφορετική τιμή από τα πρότυπα του κατασκευαστή. 0,1 - 1 Ω.
3. Για την ένδειξη στο άπειρο του πολυμέτρου έχω να πω οτι κι ο Jah. στην εικόνα φαίνεται οτι ο μαύρος ακροδέκτης του πολυμέτρου σου
    δεν πρέπει να ακουμπάει σωστά στη γείωση της μηχανής.
4. Όπως παρατήρησε κι ο Itom32 στο υπάρχον τόπικ και από την εικόνα της φίσσας που φαίνεται αλλαγμένη στη μηχανή σου κι επειδή τα μηχανάκια μας είναι 20+ χρονών και έχουν περάσει πολλοί μάστορες από πάνω, ίσως έιχε τοποθετηθεί κάτι επιπλέον (συναγερμός, θερμαινόμενα γκριπ κλπ) μπορεί να έχει μείνει κάποιο κατάλοιπο στο κύκλωμά σου και να έχει διαρροή. Κάε λοιπόν κι έναν έλεγχο διαρροής σύμφωνα με το manual. (βλ εικόνα)

https://ibb.co/cpS5gc

ΥΓ. Συγγνώμη που δεν συμφωνώ με τις τιμές που δίνει ο φίλος Stel89s αλλά δεν είναι οι τιμές που δίνει ο κατασκευαστής τουλάχιστον στα manual που έχω εγώ.

wolfi

Παράθεση από: jah στις Απριλίου 05, 2018, 07:06:43 ΜΜ
:o :o :o Αυτό που λες με το φρένο δεν παίζει.. Αυτό ισχύει μόνο σε αυτόματα μηχανάκια!! Και αν όντως συμβαίνει κάτι τέτοιο, κάπου μυρίζει άσχημα η δουλειά..

Ώρες ώρες με τον νεαρό απ' παν' με εκπλήσσει η μύτη του στα κ@@@λομπερδεματα του ηλεκτρολογικού κανταιφιου .

kat

Ναι, τελικα δεν εχει να κανει με το φρενο...όποτε θελει παιρνει, όποτε δε θελει δεν παιρνει..το λαμπακι της νεκρας αναβει κανονικα.
Αυτο που προτεινεις για τη φουσκα του συμπλεκτη θα το αφησω για μια αλλη στιγμη, οταν το παω στον μηχανικο  :P

Πανο, θα κανω και εναν ελεγχο για τυχον διαρροη. Δεν εχω καποιο manual στην κατοχη μου, οποτε βασιστηκα σε οτι διαβασα εδω μεσα.
Βρηκα κι ενα ενδιαφερον αρθρο εδω https://oaedhlectrologoi.blogspot.gr/2017/01/blog-post_2.html
Κατερίνα

itom32

Kat το βασικότερο για να αρχίσεις να μαθαίνεις το superfour σου είναι να διαβάσεις και να καταλάβεις τα manual.Eτσι
1.Service manual εδώ(για την συντήρηση του sf): https://www.superfour.gr/smf/index.php?topic=4800.0
2.Parts Manual εδώ(Τα μέρη του sf και οι κωδικοί για όταν ψάχνεις οriginal ανταλλακτικά):                 
   https://www.superfour.gr/smf/index.php?topic=4801.0
3.Συμπληρωματικό manual του CB1 παλαιότερο μοντέλο μεν σημαντικό όμως για το κεφάλαιο trubleshooting(δισλειτουργίες και η λύση
   τους.Tα περισσότερα μερη του cb1 είναι ίδια με του sf)εδώ:    https://www.superfour.gr/smf/index.php?topic=2521.0
4.Συμληρωματικό manual στα ρώσσικα αλλα το μοναδικό με έγχρωμες φώτο και έγχρωμο ηλεκτρικό
   διάγραμμα:    https://www.superfour.gr/smf/index.php?topic=5467.0

kat

Κατερίνα

panosp25

Τελικά Κατερινα εκανες κατι;  Βρήκες λύση στο πρόβλημα η το ψάχνεις ακόμη;

kat

Κοιτα, εκατσα και εφαρμοσα το manual που ειναι στα αγγλικα. Κατεληξα στο οτι φταιει η γεννητρια. Εχω μια υποψια μηπως εκανα καποιο λαθακι με το πολυμετρο, οποτε θα κατσω να τα ξανακανω ολα, και βασει του ελληνικου εγχειριδιου που θα παω να εκτυπωσω στα προσεχως.
Παντως μετα την πληρη φορτιση δεν αντιμετωπισα το παραμικρο προβλημα, γι'αυτο και παιρνω το χρονο μου. Θα επανελθω μολις ολοκληρωσω.
Κατερίνα