Οδηγοί ρύθμισης καρμπυρατέρ

Ξεκίνησε από Atanassio, Οκτωβρίου 06, 2011, 07:15:29 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Atanassio

Άλλο ένα εγκυκλοπαιδικό θέμα που σκέφτηκα να ξεκινήσω.
Παραθέτω τα link με εξαιρετικούς οδηγούς ρύθμισης καρμπυρατέρ που ανακάλυψα κατα περιόδους, αναζητώντας πηγές γνώσης στο internet στην προσπάθεια να ρυθμίσω την δική μου μοτοσικλέτα.
Πέρα από την εγκυκλοπαιδική γνώση αυτοί οι οδηγοί μπορούν πραγματικά να βοηθήσουν οποιονδήποτε επίδοξο DIY "καρμπυρατερά".
Αφορούν διάφορων εταιριών καρμυρατέρ υποπίεσης όμως πέρα από τις μικροδιαφορές που μπορεί να παρουσιάζουν μεταξύ τους, οι αρχές είναι ουσιαστηκά πανομοιότυπες.
Κάποιοι από αυτούς είναι γραμμένοι από ιδιώτες και κάποιοι από εταιρίες aftermarket ανταλακτικών όμως είναι όλοι εξαιρετικοί, κατανοητοί και σαφείς και έχουν επιλεγεί μετά από πολύ ψάξιμο ως οι καλύτεροι μεσα από ένα σύνολο πολλών άλλων που κυκλοφορούν, πάντα κατα τη γνώμη μου και χωρίς να θέλω να θίξω κάποιον που μπορεί να έχει κάνει κάποια αντίστοιχη προσπάθεια αρθρογράφισης ή συλλογής.

http://www.factorypro.com/tech_tuning_procedures/tuning_carbtune,CV,high_rpm_engines.html

http://www.carbparts.com/keihin/needles_tuning/keihin_tuning.htm

http://justkdx.dirtrider.net/carbtuning.html  (εδώ η γραμματοσειρά είναι λευκού χρώματος και για να μπορέσετε να διαβάσετε μαρκάρετε την σελίδα Control + A)

http://www.mikuni.com/fs-tuning_guide.html

http://weislake.com/sig/mucker/carb%20tech3.pdf (ο πιο λεπτομερής από όλους)

point zero

εγω ψηνομαι να παρω αυτο ..http://www.carbtune.co.uk/colortune.html

μιας και ολοι οι μαστοροι  κανουν καθαρισμα  και  ζυγισμα  στα καρμπυρατερ  ετσι ωστε να  ανοιγουν ολα παρεα ...

Μιγμα  ομως  δεν ρυθμιζει κανεις ...και πως αλλωστε , αφου δεν εχουν καυσαναλυτη !

Ειναι πολυ ωραια  τα παραπανω αρθρα  , αλλα  οταν εχεις  τετραδα καμπυρατερ ειναι πολυ δυσκολο να τα ρυθμισεις ...


( ΥΣ οπως ολοι καταλαβατε   εχω καργα ακαυστες ! )
Τα πραγματα ειναι ευκολα ... Το δυσκολο ειναι , να το καταλαβουμε .

Atanassio

Τα καρμπυρατέρ δεν ρυθμίζονται το καθένα ξεχωριστά σε μια 2άδα-3άδα-4άδα (δικύλινδρα-τρικύλινδρα-τετρακύλινδρα) αλλά έχουν όλα την ίδια ρύθμιση.

Αυτοί οι οδηγοι αναφέρονται σε ένα καρμπυρατέρ γιατί απλά στις πολυκύλινδρες μοτοσικλέτες κάνεις τη ίδια ρύθμιση σε όλα τα καρμπυρατέρ.  Έτσι αν έχεις άκαυστες ψάχνεις σαν σύμπτωμα το πολύ πλούσιο μείγμα μέσα στους οδηγούς-άρθρα και μάλιστα σου περιγράφουν τι φταίει για το σύμπτωμα ανάλογα με τις συνθήκες πχ άκαυστες στο ρελαντί με τέρμα κλειστό γκάζι = μεγάλο προζιγκλέρ, όταν βέβαια έχεις ήδη τσεκάρει τα βασικά όπως καθαρό φίλτρο αέρα κλπ.  Έτσι βάζεις μικρότερο προζιγκλέρ όχι στο ένα αλλά σε όλα τα καρμπυρατέρ.
Αυτό το παράδειγμα είναι πολύ εξαπλουστευμένο γιατί όλα τα μέρη του καρμπυρατέρ είναι αλληλένδετα και αλληλοεπιρρεάζονται αλλά είναι πραγματικό.

Σχετικά με το γυάλινο μπουζί κατά τη γνώμη μου δεν χρειάζεται.  Αν θέλεις να τσεκάρεις με παρόμοιο τρόπο τις καύσεις υπάρχει το γνωστό http://www.dansmc.com/spark_plugs/spark_plugs_catalog.html

point zero

Σαφως πρεπει να    εχουν( σχεδον παντα ) ολα τα καρμπυρατερ τα ιδια   ζιγκλερ-προζυγκλερ κλπ ...σαφως πρεπει να   εχουν ολα  συγχρονισμο  στις πεταλουδες  ωστε να ανοιγουν  παρεα , αλλα την  ρυθμιση του αερα πως την κανεις  σε καθε ενα  ξεχωριστα ?  στο  μονοκυλινδρο  γινεται  , αλλα  στο τετρακυλινδρο καλυνηχτα ! και δεν πιανει  σε ολα τα καρμπυρατερ το 2, 1\2  στις στροφες .... οσο πιο δουλεμενο  ειναι  τοσο πιο μυστηρια η ρυθμιση ...
πως  θα δεις    αν  κανει καλη καυση ο κυλινδρος   εκεινη την  στιγμη που  ρυθμιζεις ?
Τα πραγματα ειναι ευκολα ... Το δυσκολο ειναι , να το καταλαβουμε .

Atanassio

Την ρύθμιση του αέρα την κάνει το προζιγκλέρ του αέρα που είναι συγκεκριμένο και ίδιο μεταξύ των καρμπυρατέρ αλλά όπως είπες και η βίδα του μείγματος.

Αν ρίξεις μια ματιά στους οδηγούς θα δεις ότι η βίδα του μείγματος παίζει ρόλο μόνο στο ρελαντί και μέχρι το 1/8 του ανοίγματος του γκαζιού και ελάχιστα στο σταθερό 1/4 γκάζι στο σταθερό "ταξίδεμα" με χαμηλές στροφές ~4000.  Ακόμα, όπως σε όλα τα καρμπυρατέρ τα ζιγκλέρ, προζιγκλέρ, στάθμες φλοτέρ, θέση στις βελόνες πρέπει να είναι ίδια έτσι και η ρύθμιση της βίδας του μείγματος πρέπει να είναι η ίδια σε όλα.  Υπό αυτές λοιπόν τις προϋποθέσεις τα να ρυθμίσεις αυτό το συγκεκριμένο εξάρτημα σταματάει να είναι υπόθεση βου-ντου...

Αν τώρα εννοείς πως ρυθμίζεται ο αέρας στις ψηλές τότε επίσης αν δεις στους οδηγούς θα καταλάβεις πως ψηλά (3/4 - τέρμα γκαζιού) παίζουν ρόλο η στάθμη του φλοτέρ και το κυρίως ζιγκλέρ και κατ'επέκταση το πόσο ελεύθερο είναι το φίλτρο του αέρα.  Σε καμία περίπτωση η βίδα του αέρα.

Αν είναι δουλεμένο το μηχανάκι ουσιαστηκά όλα τα μέρη έχουν δουλευτεί το ίδιο οπότε οι διαφορές ανάμεσα στα καρμπυρατέρ θα είναι απειροελάχιστες.  Όπως λες θα υπάρχουν κάποιες αποκλίσεις αλλά θα είναι τόσο μικρές που θα δεν θα γίνονται καν αντιληπτές ούτε καν βλέποντας την καύση μέσα στον κύλινδρο

Ακόμα και σε καυσανάλυση να το πήγαινες δεν υπάρχει ποτέ περίπτωση να σου ρύθμιζε το κάθε καρμπυρατέρ ξεχωριστά.  Ανάλογα με τα αποτελέσματα της αναλογίας των καυσαερίων θα σου ρύθμιζε όλα τα καρμπυρατέρ το ίδιο.

Όμως το ξαναλέω ακόμα κι αν υπάρχουν μικροαποκλίσεις μεταξύ των καρμπυρατέρ θα είναι τόσο μικρές που αν κάνεις τα υπόλοιπα όπως πρέπει δεν θα τις καταλάβεις ποτέ...

Atanassio

Παράθεση από: Atanassio στις Οκτωβρίου 07, 2011, 01:57:10 ΜΜ
Αν ρίξεις μια ματιά στους οδηγούς θα δεις ότι η βίδα του μείγματος παίζει ρόλο μόνο στο ρελαντί και μέχρι το 1/8 του ανοίγματος του γκαζιού και ελάχιστα στο σταθερό 1/4 γκάζι στο σταθερό "ταξίδεμα" με χαμηλές στροφές ~4000.  Ακόμα, όπως σε όλα τα καρμπυρατέρ τα ζιγκλέρ, προζιγκλέρ, στάθμες φλοτέρ, θέση στις βελόνες πρέπει να είναι ίδια έτσι και η ρύθμιση της βίδας του μείγματος πρέπει να είναι η ίδια σε όλα.  Υπό αυτές λοιπόν τις προϋποθέσεις τα να ρυθμίσεις αυτό το συγκεκριμένο εξάρτημα σταματάει να είναι υπόθεση βου-ντου...

Η επόμενη λογική ερώτηση είναι και που θα την ρυθμίσεις τελικά αυτήν την βίδα.  Η απάντηση είναι πως στους οδηγούς περιγράφει με λεπτομέρια το πως θα καταλάβεις πότε η βίδα είναι ρυθμισμένη φτωχά, πλούσια ή εντάξη.

point zero

Θαναση ολα καλα  , αλλα  ειναι καλυτερα και πιο  λειτουργικα μετα απο κανα  καφασι μπυρες  :beerchug:
Τα πραγματα ειναι ευκολα ... Το δυσκολο ειναι , να το καταλαβουμε .

Atanassio

Έχοντας αναχείρας όλους αυτούς τους "θεωρητικούς" οδηγούς έψαξα να βρω και μια ωραία εικόνα να τους συνοδεύει αλλά μάταια.  Όλες οι εικόνες και τα βίντεο που πετύχαινα είχαν σε σχέση με αυτό που είχα στο μυαλό μου ελείψεις και πολύ συχνά ελάχιστα θυμίζαν την εικόνα ενός καρμπυρατέρ όπως έχουμε συνηθίσει να την βλέπουμε στην πραγματικότητα.  Κάθησα λοιπόν και έφτιαξα ένα δικό μου τύπου animation που πιστέυω πως είναι αρκετά πετυχημένο.

Θα σκεφτείτε "καλά δεν έχει άλλη δουλεια να κάνει?"...  Απλά θα πω πως όλο αυτό το κόλημα το έφαγα επειδή είμαι κι εγώ πακετομένος με τα δικά μου καρμπυρατέρ εδώ και καιρό και ψάχνωντας τις λύσεις όταν τις βρήσκω προσπαθώ να τις μοιράζομαι.

Στο βίντεο οι περιγραφές είναι στα Αγγλικά, ελπίζω να μην ενοχλεί.

http://www.youtube.com/user/athanasiodol?blend=10&ob=5#p/a/u/0/wyspAHrMbb8

point zero

Πολυ πολυ καλο !
μπραβο Θαναση  ....
μια μονο παρατηρηση εχω να  κανω και αυτη ειναι πως τα  μωβ  γραμματα  δεν ειναι ευαναγνωστα !
Και παλι μπραβο !
Τα πραγματα ειναι ευκολα ... Το δυσκολο ειναι , να το καταλαβουμε .

souperdooper

Παράθεση από: Atanassio στις Οκτωβρίου 22, 2011, 12:08:32 ΜΜ
Έχοντας αναχείρας όλους αυτούς τους "θεωρητικούς" οδηγούς έψαξα να βρω και μια ωραία εικόνα να τους συνοδεύει αλλά μάταια.  Όλες οι εικόνες και τα βίντεο που πετύχαινα είχαν σε σχέση με αυτό που είχα στο μυαλό μου ελείψεις και πολύ συχνά ελάχιστα θυμίζαν την εικόνα ενός καρμπυρατέρ όπως έχουμε συνηθίσει να την βλέπουμε στην πραγματικότητα.  Κάθησα λοιπόν και έφτιαξα ένα δικό μου τύπου animation που πιστέυω πως είναι αρκετά πετυχημένο.

Θα σκεφτείτε "καλά δεν έχει άλλη δουλεια να κάνει?"...  Απλά θα πω πως όλο αυτό το κόλημα το έφαγα επειδή είμαι κι εγώ πακετομένος με τα δικά μου καρμπυρατέρ εδώ και καιρό και ψάχνωντας τις λύσεις όταν τις βρήσκω προσπαθώ να τις μοιράζομαι.

Στο βίντεο οι περιγραφές είναι στα Αγγλικά, ελπίζω να μην ενοχλεί.

http://www.youtube.com/user/athanasiodol?blend=10&ob=5#p/a/u/0/wyspAHrMbb8


Πολυ καλο το βιντεο Atanassio! Το χα για πολυ ποιο απλο στο μυαλο μου..
"Cybille" CB 400 SF '93 κοκκινoμαλλα..

klab

Τι πολύ καλό, άριστο είναι !!!
Δεν έχω δει τίποτα καλύτερο και ποιο επεξηγηματικό από αυτό.

ammo77

Τέλειο Atanassio!!!
Συγχαρητήρια και απο εμένα!
Και είναι για τον δικό μας τύπο ακριβός!

Πάνω στο θέμα αυτό θέλω να πώ κι εγώ την άποψή μου, η ρύθμιση απο την θεωρεία ως την πράξη είναι 'κάποιες φορές' μέρα με την νύχτα!
Γιατί το λέω αυτό, γιατί πολλά είναι αυτά που μπορούν να σου χαλάσουν την απλή αυτή διαδικασία ελέγχου - ρύθμισης!
Απο την κακή κατάσταση του μοτέρ (συμπίεση) ή την κακή ρύθμιση βαλβίδων μέχρι την κακή κατάσταση των μερών των κάρμπς!!!
Βελόνες στάθμης
αγωγοί αέρος
ακαθαρσίες στα ζιγκλέρ
ακόμα και ένα σκάλωμα στην διαδρομή της βελόνας-σλάιντ απο ακαθαρσίες, φθορά ή και κάποιο ανθρώπινο χέρι κλπ...
Φαντάσου τώρα οτι όλα αυτά τα έχεις Χ4 και συγχρονισμένα!!!
Συμφωνώ πως μια απειροελάχιστη διαφορά ανάμεσά τους δεν θα τα επηρεάζει,
τα περιθώρια όμως απειροελάχιστου με ελάχιστο σε αυτή την περίπτωση είναι πάρα πολύ μικρά ;D!
Βέβαια τίποτα δεν είναι αδύνατον να γίνει, θέλει όμως πολύ υπομονή και μια σωστή σειρά,αυτή την τελευταία την λένε όλοι οι οδηγοί που έχεις παραπάνω,
άρα τώρα θέλει να οπλιστείς με αρκετή υπομονή και καλό θα είναι να έχεις και κανένα εργαλείο :goodboy:
καθώς όπως λέει κι ο λαός 'τα εργαλεία κάνουν τον μάστορα'  :goodboy: :goodboy:
(δεν ισχύει πάντα βέβαια αλλά βοηθάει πολύ έναν γνώστη του αντικειμένου) ;)

snipereps

Γιατι δεν εχει γινει sticky ακομα το θεμα!!!.... μιλαμε για απολυτα ολοκληρωμενο οδηγο που οσο παει και θα εμπλουτιζετε  ;D ;)

Atanassio

Σύντροχοι, ετοίμασα ένα ακόμα βίντεο σε 2 μέρη που αφορά την αντικατάσταση των "φλογέρων" ή αλλιώς "βελονοθηκών" στα καρμπυρατέρ του super tenere, που είναι μια πολύ συνηθισμένη βλάβη που βγάζει το συγκεκριμένο μοντέλο.  Τα βίντεο είναι κάτι σαν οδηγός και ουσιαστηκά απευθύνονται σε ιδιοκτήτες του συγκεκριμένου μοντέλου αλλά επειδή ξέρω πως είναι πολλοί εδώ που είναι μηχανο(λογο)λάγνοι σκέφτηκα να το ποστάρω.

Μέρος 1ο:  Γδύσιμο της μοτοσικλέτας
http://www.youtube.com/user/athanasiodol#p/u/5/cupj95HZ4IM

Μέρος 2ο:  Καρμπυρατέρ
http://www.youtube.com/user/athanasiodol#p/u/6/HMXFAKGddmA

itom32

Πολυ ωραια βιντεακια.Ετσι γινεται και με τa καρμπ του cb εε??