Προβλημα με αλλαγη φρενων μπροστα (τακακια)

Ξεκίνησε από sotiris, Ιανουαρίου 06, 2020, 11:13:05 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

sotiris

Καλησπέρα σε όλη την ομάδα. Ακολουθεί σεντόνι ευχαριστιών και ιστορικού. Όποιος βαριέται, ας προχωρήσει στο τέλος.

Θα ήθελα αρχικά να πω δυο λόγια εκτίμησης για αυτο το forum. Σας ευχαριστώ πολύ. Παρακαλουθώ τις αναρτήσεις και τα θέματα που ανοίγετε σε τακτική βάση εδώ και δυο χρόνια. Εκτιμώ πολύ την πολύ δουλειά που έχετε ρίξει όλοι σας για να φτιάξετε οδηγούς, να μεταφράσετε manuals και γενικά να μοιραστείτε τις γνώσεις σας και τις εμπειρίες σας για το SF.
Απέκτισα το CB400 τον γλυκο Δεκεμβρη του 2017. Έρωτας με την πρώτη ματιά. Το μοντελο είναι το F II S. Δυστυχώς λόγο περιορισμένου χρόνου δεν έχω την δυνατότητα να πάντα να ασχοληθώ εγώ ο ίδιος με το μηχανάκι και έχω αναγκαστεί να το αφήσω σε μάστορα.. μάλλον μάστορες.. έχω παει σε 3 διαφορετικούς και δεν έχω μείνε από κανέναν ευχαριστημένος.. Δεν ασχολούνται, χρεώνουν τραγικά πολλά, δεν δίνουν αγάπη στο μηχανάκι. Ας μην αναλωθώ όμως άλλο σε γκρίνια.. Έτσι λοιπόν σκέφτηκα το εξής αν και είμαι εντελώς άσχετος με μηχανολογία, να ακολουθήσω πιστά το CB400 Workshop Manual και διάφορα άλλα posts όπως αυτό www.superfour.gr/smf/index.php?topic=4141.0 από τον Headmaster..

ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ

1) έβγαλα με επιτυχία τις δαγκάνες
2) αφαίρεσα τα παλιά τακάκια
3) έβαλα τα καινούργια (Ferodo Platinum) <- ακολούθησα αυτόν τον οδηγό http://www.superfour.gr/smf/index.php?topic=3612.0 του itom32.
4) χρειάστηκε φυσικά να σπρόξω αρκετά τα έμβολα γιατί τα παλιά τακάκια είχαν φαγωθεί αρκετά.
5) εβαλα τα πάντα στη θέση τους.

αλλαγή υγρών δεν έκανα. θα αγοράσω την Τρίτη για ολοκληρώσω και αυτή τη διαδικασία.

το πρόβλημά μου τώρα είναι πως αν και στην αρχή η ρόδα (μπροστινή) είχε κανονική κίνηση. Μόλις πάτησα 2-3 φορές την μανέτα, έσφιξαν τα φρένα και δεν έχουν επαναφορά.

επειδή ίσως δεν είναι πολύ ξεκάθαρο αυτό , να εξηγήσω τα παρακάτω. Η μανέτα έχει φυσιολογική κίνηση. και φυσιολογική αίσθηση. (νομίζω :-\  ) όταν δεν πατάω φρένο (την μανέτα) τα τακάκια ακουμπούν σχετικά σφιχτά πάνω στις δισκόπλακες.. η ρόδα τσουλάει αλλά σαν να πατάω φρένο μέχρι την μέση. Αν πατήσω φρένο, μαγκώνει τελείως η ρόδα, σαν φυσιολογική χρήση..

Τώρα η απορία μου είναι...μήπως πρέπει να γίνει εξαέρωση? ʼρα ας το κάνω μια και καλή προσθέτοντας και νέα υγρά.
Οστώσο σε όσους οδηγούς είδα online σε youtube κλπ και με ότι διάβασα εδώ δεν βλέπω να αντιμετοπίζει κανείς αυτό το πρόβλημα.. οποτε σκέφτομαι μήπως έχω κάνει κάποιο ανόητο λάθος που δεν το έχω αντιληφθεί. Οπότε σε τέτοια περίπτωση, δεν περιμένω θαύματα και τηλε-ιατρική.. θα το τσουλίσω σε ένα μάστορα και τελείωσε. Απλά θα χαιρόμουν αν είναι κάτι απλό,  να το καταφέρω εγώ με βοηθεια και να μάθω και κάτι καινουργιο.

Αν κάποιος έχει συναντήσει κάτι παρόμοιο ή έχει κάτι να προτείνει, δεκτές οι συμβουλές. Ευχαριστώ και να στε καλά :)


panosp25

Καλημέρα Σωτήρη και καλή χρονιά.
Πολύ καλά έκανες κατά τη γνώμη μου να αλλάξεις τακάκια μόνος σου μιας και είναι μια διαδικασία που δεν χρειάζεται εξειδικευμένες γνώσεις, απλά να "πιάνουν" τα χέρια σου.
Βασικά μέσα στο δοχείο των υγρών φρένων υπάρχει μια μεμβράνη η οποία χρησιμεύει στο να καλύπτεται η διαφορά στάθμης όταν τρώγονται τα τακάκια μας αλλά αυτό προϋποθέτει ο "μάστορας" ή ο προηγούμενος που έβαλε χέρι στα φρένα να τα έκανε όλα σωστά (σωστή στάθμη, εξαέρωση κλπ).
Τώρα στην περίπτωσή σου, εφόσον όπως είπες έσπρωξες αρκετά τα τακάκια υπάρχει η περίπτωση να έχει ανεβεί η στάθμη και κατ,επέκταση και η πίεση στο κύκλωμα.
Στη θέση σου, θα άνοιγα προσεκτικά το καπάκι του δοχείου για να ελέγξω, ίσως και να αφαιρέσω υγρό.
Ένας ακόμα παράγοντας βασικότατος είναι η "μάκα" που λένε στο χωριό μου που μαζεύεται γύρω από τα έμβολα. Τώρα που τα έσπρωξες, κόλλησε απάνω στις τσιμούχες. Οπότε αν δεις και επιμένει το κόλλημα, ρίξε λιγο καθαριστικό φρένων στα έμβολα.

Υγρά φρένων πότε άλλαξες τελευταία φορά?

sotiris

Ευχαριστώ για την γρήγορη απάντηση. Υγρά φρένων δεν έχω αλλάξει ποτέ. Αύριο θα τσιμπήσω υγρά φρένων και ένα καθαριστικό σπρέι φρένων, θα τα ξαναλυσω για καθάρισμα και θα αλλάξω και τα υγρά. Έχω μόνο μια απορία. Δεν κατάφερα να βρω ποια θεωρείτε η σωστή στάθμη των υγρών. Βλέπω μόνο το lower εξωτερικά. Εσωτερικά δεν διακρίνω κάτι. Μόνο ίσως μια γραμμή (εξωχη) που υπάρχει γύρω γύρω σχετικά ψηλα στο δοχείο, εσωτερικά. Αύριο θα ενημερώσω για τις εξελίξεις

panosp25

Καλή δύναμη με την αλλαγή.
Σωστή στάθμη θεωρείται οποιαδήποτε πάνω από την "lower" αρκεί να μην ξεχειλίσει το υγρό.
Προσοχή στα υγρά γιατί είναι τοξικά και διαβρωτικά.
Η εξαέρωση χρειάζεται χρόνο και υπομονή.
Ό,τι χρειαστείς εδώ είμαστε.

JEPE

Καλησπέρα αν δεν σου φτιάξει με την αλλαγή των υγρών και το καθαριστικό των φρένων δυστυχώς θα πρέπει να λύσεις όλη την δαγκάνα να καθαριστεί και ίσως να αλλαχτούν τα τσιμουχακια(χρονοβόρα δουλειά αλλά όχι ακατόρθωτη)

Στάλθηκε από το Redmi 7A μου χρησιμοποιώντας Tapatalk