Μπαταρια-Ανορθωτής

Ξεκίνησε από stel89s, Αυγούστου 07, 2013, 12:05:58 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

stel89s

Πολλά πόστ και γενικά συζητήσεις γίνονται για αυτόν τον βραχνά και θα προσπαθήσω να σας λύσω καθε απορία.

Αν μείνουμε ξαφνικά απο μίζα και ακούμε ενα ηλεκτρονικό τσικ-τσικ το πιθανότερο είναι να έχουμε μεινει απο μπαταρια. Δε λεω 100% γιατι ποτε δε ξες.
Πως το σιγουρεύουμε? ΠΟΛΥΜΕΤΡΟ. (ειναι ισως το πιο φθηνό εργαλείο, μπορείτε να βρείτε απο 5€. Κινέζικο μεν αλλα μια χαρα κανει την δουλειά του) Tτοποθετούμε τον διακόπτη στην ένδειξη DC volt ακουμπάμε τους ακροδέκτες στου πόλους της μπαταρίας με την σωστή πολικότητα (+) κόκκινος ακροδέκτης (-) μαύρος ακροδέκτης  και βλέπουμε την ένδειξη. 
Μια πλήρως φορτισμένη 12V μπαταρία θα πρέπει να δείχνει 12,9V και μια αφόρτιστη 11,4V... Οποτε αν δειτε τιμη 11,4V και κατω σιγουρέψατε το λογο για τον οποίο σας αφησε η καλη σας...

Πόσο επί της εκατό (%) φορτισμένη είναι η μπαταρία μας??? Ειναι σημαντικό για να μην μας αφήσει στα κρύα του λουτρού...
(x-11,4)/1.5*100=y
x=Ένδειξη Volt κατά τη μέτρηση της μπαταρίας.
y=Πόσο επί της εκατό φορτισμένη είναι η μπαταρία μας.
Τότε ερχομαστε εδω βλεπουμε αν πρεπει να αλλάξουμε μπαταρια η οχι.
Τιμη απο 0%-47% (11,4V-12,1V) Αλλαγη
Τιμη απο 47%-70%(12,1V-12,45V) Θα κερδισουμε κατι με την φορτιση αλλα οχι για πολυ. 
Τιμη από 70%-80%(12,45V-12,6V) Μια φόρτιση δε βλάπτει αλλά δεν υπάρχει και άμεσος λόγος ανησυχίας
Τιμη απο 12,6V (80%) και πάνω….Καμία ανησυχία.

Ας υποθέσουμε οτι είμαστε στην πρώτη περίπτωση (11,4V-12,1V) που χρειαζόμαστε αλλαγη. Πριν  παμε να παρουμε μπαταρια και έχουμε ΠΟΛΥΜΕΤΡΟ πρεπει να τσεκάρουμε των ανορθωτή μας και τον στάτορα/γεννήτρια γιατι αν εχουν προβλημα γρηγορα η καινούργια μπαταριά μας θα βγει OFF... Παίρνουμε το ΠΟΛΥΜΕΤΡΟ ανα χειρας τοποθετούμε τον διακοπτη στην ενδειξη DC volt ακουμπάμε τους ακροδέκτες στου πόλους της μπαταρίας με την σωστή πολικότητα (+) κοκκινος ακροδεκτης (-) μαυρος ακροδέκτης.  Θα πρέπει η ένδειξη με τα φώτα αναμμένα στις 5000 στροφές να είναι 13,5V-14,5V ειναι η ταση στην οποια φορτίζει μια 12V μπαταριά. Αν η τάση (V) ξεπερνά τα 15,2V τότε ο ανορθωτής κάνει υπερφόρτωση και χρειάζετε αντικατάσταση. Αν η τάση (V) είναι λιγότερη από 13,5V. Η η γεννήτρια/στατορας είναι για πεταμα η ο ανορθωτής.

Παμε τωρα να ελεξουμε την γεννητρια.
Κλασικα ΠΟΛΥΜΕΤΡΟ ανα χειρας.
Τοποθετούμε τον διακόπτη του πολυμετρου στην θεση Ohms (Ω) αποσυνδέουμε την φύσα του ανορθωτή εντοπίζουμε τα 3 κίτρινα καλώδια που έρχονται μεσα απο το μοτερ και αν δυο μετραμε. Δεν εχει σχεση πως θα μπουν οι ακροδεκτες. Πρεπει να βγουν 3 μετρησεις οπου πρεπει να είμαστε απο  0,5Ω μεχρι 2Ω. Μετα μετραμε ενα ενα τα κίτρινα καλώδια με την γείωση ακουμπήστε καπου πανω στο σασι τον μαυρο ακροδέκτη και τον κοκκινο σε καθε κίτρινο καλώδιο ξεχωριστά πρεπει να παρουμε σαν ένδειξη άπειρη αντίσταση δλδ να μην εχουν συνέχεια μεταξύ τους τα 3 κίτρινα καλώδια. Αν οι παραπάνω μετρήσεις ξεφεύγουν από τα όρια τότε η γεννήτρια είναι κατεστραμμένη και χρειάζετε αντικατάσταση η να παει σε τεχνίτη ο οποιος ασχολείται με περιελίξεις...

Επιλογη μπαταριας.
Ο κανόνας είναι ότι ποτέ δεν αλλάζουμε τα Volt της μπαταρίας μας αγοράζοντας μια καινούργια.
Απο εκεί και πέρα μπορείτε να βάλετε όσα Amph περισσότερα θελετε. Δεν υπαρχει λογος να φοβάστε μηπως θα καει η ηλεκτρονική. Αυτό θα έχει όφελος όταν δουλεύει η γεννητρια σου ή όταν τη φορτίζεις σπίτι να συσωρεύει περισσότερο ρεύμα στα στοιχεία της και να κανει το ξεκινημα της μηχανης πιο ευκολο για την μπαταρια που εκει τρωει το μεγαλύτερο ζορι μια μπαταριά άλλωστε.
Τα 8Αmph για μια μηχανή με τόσα ηλεκτρονικά κυκλώματα είναι πολύ λίγα. Απο εκεί και πέρα όμως πρέπει να βρειτε τις διαστάσεις που έχει η μπαταρία σας,την πολικότητα δεξιά το + το - ...ή αριστερά, και το χώρο αποθήκευσης της μπαταρίας ωστε να χωρέσει την μεγαλύτερη. Σε Αmph νομιζω του τυπου σε διαστασεις  σαν του cb βγαινουν μεχρι και 9 Αmph αλλα δεν τον εχω ψαξει και πολυ. 
Μαρκα.....
H κάθε εταιρία βγάζει μπαταρίες αντίστοιχες για τα ίδια μοντέλα σε διαφορετικές κατα πολύ τιμές αυτο οφείλεται απο το τι υλικά εχου κατασκευαστει. Ο καθένας θα προτείνει και απο μία. Yuasa, Bosh, Exide, και πάρα-πάρα πολλές άλλες. Απο εκεί και πέρα υπάρχουν πολύ καλύτερες ακριβότερες και φθηνότερες. H συμβουλη μου ειναι  να τα εχετε καλα με ανορθωτη και τη γεννήτρια οπως σας περιέγραψα παραπανω, ψαξτε μπαταρια με παραπανω Amph στις διαστασεις για το CB μας, και παρτε την πιο φθηνη μπαταρια που θα βρειτε...



superfour

Μερικές παρατηρήσεις / σχόλια από εμένα:

1). Υπό φυσιολογικές συνθήκες, η μπαταρία βρίσκεται εκεί για να συσσωρεύει ηλεκτρική ενέργεια που θα χρησιμοποιήσουμε εμείς όταν την χρειαστούμε. Θεωρητικά θα την χρειαστούμε όταν θέλουμε να λειτουργήσουμε την μίζα ή αν έχουμε ανοιχτές τις καταναλώσεις μας (φώτα ή κόρνα) και την μηχανή σβηστή. Από την στιγμή που βάλουμε μπροστά τη μηχανή και οι στροφές της ξεπεράσουν (περίπου) τις 1500, όλα τα παίρνει πάνω της η γεννήτρια της μηχανής μας, δηλαδή και την τροφοδοσία των καταναλώσεών μας αλλά και την φόρτιση της μπαταρίας μας για μελλοντική χρήση. Στην πραγματικότητα, η μπαταρία λειτουργεί επίσης και ως "σφουγγάρι", αφού με την δυνατότητα που έχει να απορροφάει σχετικά μεγάλα ρεύματα, επιτρέπει στους κατασκευαστές να μην φτιάχνουν "τέλειους" ανορθωτές/σταθεροποιητές, αφού χρησιμοποιούν αυτήν για να εξομαλύνει τυχόν εξάρσεις στο ρεύμα που κυκλοφορεί στο ηλεκτρικό κύκλωμα της μηχανής. Επίσης, σε κακά σχεδιασμένα κυκλώματα λειτουργεί και ως υποβοήθηση, π.χ. φρενάρω και κορνάρω με το SF - έχω τις εξής καταναλώσεις να τραβάνε ρεύμα: Μεσαία λάμπα φώτων, φώτα πορείας (μέσα στα φλας), φώτα οργάνων, κόρνα, διπλά φώτα πορείας πίσω, διπλά φώτα stop. Σε ένα τέλειο σχεδιαστικά κύκλωμα, θα έπρεπε η γεννήτρια της μηχανής να μπορεί να τροφοδοτήσει όλα τα παραπάνω με αρκετό ρεύμα ώστε η τάση στα άκρα τους να μην πέσει κάτω από τα περίπου 12,5V (ώστε να λειτουργούν όπως προβλέπεται [και η κόρνα μου να ακούγεται]), ακόμα και όταν οι στροφές του μοτέρ είναι πάρα πολύ χαμηλές, αλλά στην πραγματικότητα ποτέ δεν έχουμε τέτοια κυκλώματα αφού οι σχεδιαστές χρησιμοποιούν την καβάντζα της μπαταρίας για να τροφοδοτεί το ηλεκτρικό κύκλωμα σε αυτές τις δύσκολες στιγμές. Θα χρειαζόντουσαν παραπάνω λεφτά, κιλά και ιπποδύναμη από την μηχανή ώστε να έχουμε ένα τέτοιο "παντοδύναμο" κύκλωμα. Πάντως δεν μας ενοχλούν όλα τα παραπάνω, αφού η μπαταρία μια χαρά είναι σε θέση να μας δώσει το παραπάνω ρεύμα που χρειαζόμαστε, ακόμα και αν έχει "προδωθεί" από την γεννήτρια.
2).Με δεδομένα όλα τα παραπάνω λοιπόν, ένα "καλό" ηλεκτρικό κύκλωμα πρέπει να είναι σε θέση να διατηρεί την μπαταρία του σε άριστη κατάσταση για πάρα πολύ καιρό - η πλειοψηφεία των αμαξιών των τελευταίων χρόνων είναι η απόδειξη αυτού που λέω (αλλά και πολλών μοτοσυκλετών).
3). Όσο καλό κύκλωμα και αν έχεις, αν η μπαταρία μείνει αδούλευτη για πολλούς μήνες ή μείνει εκτεθειμένη σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, θα αποδημήσει εις Κύριον.
4). Το Lidl βάζει μία ή δύο φορές τον χρόνο έναν μακρόστενο φορτιστή μπαταριών (έναν ύμνο ουσιαστικά στην άριστη σχεδίαση των switching τροφοδοτικών) ο οποίος είναι α-πί-στευ-τος για τα λεφτά του.
5). Τον παραπάνω φορτιστή μπορείτε να τον χρησιμοποιήσετε είτε για την αρχική φόρτιση της μπαταρίας σας είτε για την συντήρησή της όταν δεν χρησιμοποιείτε το μηχανάκι για πολύ καιρό.
6). Όταν αγοράσετε μια καινούργια μπαταρία για το μηχανάκι, θα σας πουν διάφοροι "μάγκες" ότι αρκεί να βάλετε τον ηλεκτρολύτη και να την αφήσετε ανοιχτή για μισή ώρα και θα είναι πλήρως φορτισμένη. Μην τους ακούσετε. Βάλτε τον ηλεκτρολύτη και φορτίστε την αργά και για όσο προβλέπεται. Δεν μπορείτε να φανταστείτε πόσο καλύτερη μπαταρία θα έχετε για το υπόλοιπό της ζωής της μόνο από αυτή την αρχική φόρτιση.
7). Όσο μεγαλώνει η χωρητικότητα της μπαταρίας, τόσο μικραίνει η εσωτερική της αντίσταση. Όσο μικραίνει η εσωτερική της αντίσταση, τόσο περισσότερο λαίμαργη είναι για ρεύμα. Όσο περισσότερο λαίμαργη είναι, τόσο περισσότερο αγκομαχάει ο σταθεροποιητής να της δώσει φιλτραρισμένο ρεύμα και τόσο περισσότερο κόντρα φέρνουν τα πηνία της γεννήτριας στον στρόφαλο λόγω του μαγνητικού πεδίου που δημιουργείται από αντίδραση. Αυτός είναι και ο λόγος που οι αγωνιστικές μηχανές (ιδίως αυτές που απαιτούν την ύπαρξη φώτων) έχουν λιλιπούτεια βολάν, πηνία, ανορθωτές και ίσως μπαταρίες. Όλοι οι παραπάνω λόγοι λοιπόν είναι που με κάνουν να μην συμφωνώ με την τοποθέτηση μεγαλύτερης μπαταρίας σε Ah, αφού: καταπονούμε περισσότερο τα πριν από αυτήν ηλεκτρικά εξαρτήματα και καταναλώνουμε έργο όχι για την κίνηση τη μοτό αλλά για την κίνηση της γεννήτριας. Όλα τα παραπάνω βέβαια είναι σχετικά υπερβολικά για όταν μιλάμε για αύξηση της χωρητικότητας κατά 1Ah, αλλά νομίζω έκανα κατανοητό το τι παίζει από πίσω.
Οταν ο κατασκευαστής αποφασίζει τι θα βάλει στη μηχανή, υπολογίζει την κατανάλωση της μίζας, για πόσα δευτερόλεπτα θα δουλεύει αυτή κάθε ημέρα, πόσο θα λειτουργεί η μηχανή κάθε ημέρα (δηλαδή πόση ώρα θα βρίσκεται η μπαταρία υπό φόρτιση), πόση από αυτή την ώρα η μηχανή θα κινείται σε ανοιχτό δρόμο ή θα είναι σταμάτα-ξεκίνα στη κίνηση, πόσες άλλες καταναλώσεις θα τρέχουν συγχρόνως μέσα στο κύκλωμά της και αναλόγως του πόσο "αξιόπιστος" και "καλός" κατασκευαστής είναι, την εξοπλίζει με τα κατάλληλα εξαρτήματα. Στο SF, αν δεν υπάρχει βλάβη ή φθορά, ισχύουν όλα όσα περιγράφω στο 1 και δεν χρειάζεται μεγαλύτερη μπαταρία. Στο αμάξι μου που ο κατασκευαστής λέει ότι μπορώ να βάλω 45, 55 ή 65Ah μπαταρία και που έχω και τον χώρο να το κάνω, είναι αλλουνού παπά ευαγγέλιο... (αν και πάλι θα έχω το θέμα της κατανάλωσης ιπποδύναμης για την κίνηση της γεννήτριας)
8 ). Από προσωπική μου εμπειρία θα σας πω ότι αν το μηχανάκι φορτίζει χαμηλότερα απ' ότι προβλέπεται, μην πετάξετε ούτε την γεννήτρια, ούτε τον ανορθωτή. Πηγαίντε μια βόλτα από ένα καλό ηλεκτρολόγο (συνιστώ ανεπιφύλακτα τον ʼκη Μικαελιάν) και μπορεί να σωθείτε...

Αυτά...  :)

itom32

Eντάξει,θα συμφωνήσω οτι ο Γιαπωνέζος είναι τόσο λεπτολόγος,που αν χρειαζόταν 1 παραπάνω αμπερόριο η μπαταρία του sf θα το έβαζε.
Αν όμως υπάρχει πχ προσθήκη συναγερμού με το περιμετρικο ρανταρ να δουλέυει τουλάχιστον 8-10 ώρες το 24ωρο τα πράματα αλλάζουν δραματικά στο τι ρευμα θα εχει η μπαταρία μετα απο ενα μηνα χρησης.Εστω και αν γινεται χρηση της μοτο καθε μερα πχ 20-30 χιλιομετρα.
Εψαχνα λοιπόν Yuasa Japan,προσοχή,oυτε Taiwan ουτε Κινεζικια.Η αντ/πια λοιπον που πήγα ειχε Υuasa Japan μονο με 12Aμπερορια,(ή 10 δεν θυμάμαι ακριβως,8ρες πάντως δεν υπηρχαν πουθενα)αλλα τιμή στα υψη.
Ρωτησα λοιπον για το αν θα υπηρχε κινδυνος για το κυκλωμα του sf και η απάντηση ήταν αρνητική.Μαλιστα αναφεραν οτι η μεγαλήτερη τιμή Aμπερ βοηθά καλήτερα στο ξεκίνημα της μιζας.
Τελικά λογω αγοράς αλλου ανταλλακτικού και της ακριβης τιμης της εν λογω μαρκας δεν εγινε η αγορα,ενδομυχα ομως με απασχολει αυτο που ανάφερα στην αρχή.
Ο Γιαπωνέζος αν χρειαζόταν αυτο το 1 παραπάνω αμπερόριο στο sf δεν θα το εβαζε;;

klab

Πέσαμε σε επιστήμονες, ωραία τα λέτε μάγκες αν πάθουν ποτέ τίποτα τα ηλεκτρικά μου ετοιμάστε φραπέδες γιατί θα έρθω σπίτια σας να μου τα σενιάρετε χα,χα.

itom32

Πάντως σε ψάξιμο που έγινε αυτή την εβδομάδα για φρέσκια μπαταρία σε αντ/πια που εμπορεύεται μπαταρίες και μόνο,στην ερώτηση ποια να πάρω;;
Η πρώτη απάντηση απάντηση ήταν επι λέξη..."καλή μπαταρία για μοτοσυκλέτα είναι μεγάλο ανεκδοτο". :(

klab

Υπάρχει και μάλιστα θερίζει πολλές επώνυμες και πανάκριβες μπαταρίες.
Αν θυμάμαι καλά είναι στα μέρη σας τυχεράκια.
Κάτσε να την βρω και επανέρχομαι.

itom32

Mήπως εννοεις μια απο αυτές;;Πάντως μια τέτοια δείχνει οτι θα αντέξει περισσότερο.Τύπου ΑGM ....τώρα τι είναι αυτό;;
http://www.smart-cover.gr/product_info.php?cPath=13_224_246_247&products_id=819

H σε τύπου GEL:
http://www.smart-cover.gr/product_info.php?cPath=13_224_227_228&products_id=985
και λίγο φθηνότερη:
http://www.smart-cover.gr/product_info.php?cPath=13_224_227_228&products_id=991

klab

Τις motobatt λέω, αν το ψάξεις τι κάνουν θα πάθεις πλάκα με την αντοχή τους και την δύναμη εκκίνησης.

Μενελάου 40 - Εύοσμος Θεσσαλονίκης - Τ.Κ. 56224
Τηλέφωνο & Φαξ : 23510 75613
email: info@gr-kiros.gr

Αυτή σε νοιάζει MBTX9U 10.5 ah και με 55€

http://www.gr-kiros.gr/2010/moto/agm_motobatt.php

stel89s

::). Η μπαταριά τροφοδοτεί ολο το κύκλωμα ακομα και αν η μηχανή είναι αναμμένη. Δεν υπάρχει κάποιος ηλεκτρονικός μηχανισμός που να βγάζει εκτος την μπαταριά όταν αυτή φορτίζεται από την γεννήτρια... Θα μου πεις τώρα οτι αν βαλω μπρος την μηχανή και αποσυνδεσω την μπαταρια η μηχανη δε θα σβησει και θα εχω και φωτα...Η απάντηση είναι οτι απλα τρωει παραπάνω ζόρι η γεννήτρια... Τώρα τι γίνεται όμως όταν οι καταναλώσεις σου ζητάνε παραπάνω και η μπαταριά και η γεννήτρια δε μπορούν να τα δώσουν????  Αν ψάξεις μέσα στο μανουαλ καπου λεει πως μετράμε διαρροή έχουμε τον διακόπτη στην θεση OFF αποσυνδέουμε τον αρνητικό πολο και μετραμε σε σειρα με την γείωση την ένταση του ρεύματος προσοχή οχι επαγωγικά δλδ με αμπεροτσιμπιδα... Η τιμη που πρεπει να δουμε δεν πρεπει να ειναι μεγαλύτερη απο 0,001A δλδ μηδεν...  Αν παω σήμερα και αγοράσω μια μηχανή του κουτιού με 0 χιλιόμετρα αυτο το πολυπόθητο 0  στην μέτρηση δε θα το δω ΠΟΤΕ και χωρίς συναγερμό xenon κτλπ κτλπ... Κ ομως ετσι ειναι και γ αυτο κυριε Γιαννη σας απαντησε ετσι. Γτ συμβαινει αυτο δε το γνωρίζω το μονο που μπορω να φανταστώ ειναι οτι μεγαλος ογκος καλώδιον μαζεμένος σε ενα μικρο κουβάρι δημιουργούν πολλα επαγωγικά ρεύματα τα οποια μενουν και με κλειστό τον διακόπτη... Αν κάτσω και μετρήσω μια μια τις καταναλώσεις που εχει πανω το SF και υπολογίσω και την διαρροή θα σας ελεγα με ακρίβεια οτι τα 9 Αmph δε φτάνουν για κανέναν λογο ποσο μαλλον τα 8 Αmph δε το κανω ομως γτ δε γνωρίζω τι καταναλώνει η ηλεκτρονική η μίζα τα μπουζί. Επίσης δεν εχει σχεση ποσα δευτερόλεπτα θα δουλέψει μια κατανάλωση και φυσικά δε θα κάτσει ο Ιάπωνας να τα υπολογίσει ετσι για το τι μπαταριά θα βάλει... O0 Απλα λεει ποσες καταναλώσεις εχω απο ποσα τραβαει η καθε μια και ετσι τα βγαζει συνολικα σε σχεση με μια ωρα συνεχόμενης λειτουργίας. (Αμπερ ανα ωρα (αμπερωρια))... Παράδειγμα αν εχω μια λαμπα που τραβαει 8Α και την συνδεσω σε μια μπαταρια 8Αmph θα μεινει αναμμένη για μια ωρα αν ομως η λαμπα ειναι 1Α τοτε θα μεινει ανοιχτη για 8 ωρες. Τωρα για τoυς ιππους που θα χαθουν και την ελαχιστη βενζινη που θα καψουμε παραπανω ειναι αμελητέοι ακόμα και για τα 10 παραπανω Amph αλλα οτι ισχυει ισχυει.......

klab

Και εδώ το τεστ που είχε γίνει από σύντροχους σουζουκάκηδες με διάφορες μπαταρίες.
Αν έχεις όρεξη (αξίζει τον κόπο) δες το κυρίως εκεί που βάζει τις μπαταρίες πάνω σε προβολείς εναλλάξ μέχρι να τα κακαρώσουν.

http://www.intruderalert.com/cafe/index.cfm?page=topic&topicID=157926

http://www.intruderalert.com/cafe/index.cfm?page=topic&topicID=176271

itom32

Ναι αυτήν την μπαταρία την εχω δει πολύ στα Αγγλικά φορουμ και στο ebay αγγλίας,αν και ειναι Κινέζικια.Το θέμα ειναι,προτιμάμε AGM ή GEL .Μήπως επειδή ειναι πιο ισχυρές να προτιμήσω τα 8amp αντι 9amp;;

stel89s

Σας ειπα οτι ο καθενας θα σας πει και απο μια μαρκα.. Εγω θα σας πω αυτην μιας και επεσα τυχαια τωρα πανω στο link http://www.gr-kiros.gr/2010/moto/agm_odyssey.php
7 χρονια σε επαγγελματικο και η μπαταρια ηταν στο 80% τον χειμωνα που περασε. Ο λογος ειναι οτι βγαζουν τα περισσοτερα cca απ ολες τις αλλες μαρκες οποτε δε τρωνε μεγαλο ζορι στο ξεκηνιμα.... αλλα οι τιμες ειναι  :'( :'( :'(

klab

Βρε κοτσιδάτε γκαβούλιακα σου δείχνω πια να πάρεις στο παραπάνω ποστ
ΠαράθεσηMBTX9U 10.5 ah και με 55€

Επίσης Στέλιο κοίτα και εσύ τα τεστ με διαγράμματα που έβαλα θα το βρεις πολύ ενδιαφέρον.

itom32

Bρε εδω τα 9 και το σκεφτομαι,εκανα πως δεν το ειδα το 10,5 μην ειναι πολλά...... :-\

klab

Δεν είναι μεγάλη η διαφορά και εμένα μου χρειάζεται για τις κόρνες μου που τραβάνε 9,5 αμπέρ.
Όταν θα πεθάνει η ρουφιάνα η FIAMM που έχω (που δεν πεθαίνει η ρουφιάνα  ;D  με τίποτα) αυτή θα πάρω.